Aktuality

Aktuální informace
Tramvaje nasměruje speciální výhybka

datum: 7. 3. 2017
médium: Mladá fronta DNES Kraj Plzeňský — Petr Ježek

PLZEŇ Složitou výhybku, která umožní přejíždět tramvajím z jedné koleje na druhou - ať pojedou z jakéhokoli směru - od pátku kompletovali technici na plzeňské Mikulášské třídě. Už je usazená v silnici, dělníci ji teď budou napojovat na stávající tramvajovou síť ve městě.
Pod železničními mosty u hlavního vlakového nádraží nejezdí tramvaje od 1. března. Montáž výhybek byla jen jedním z důvodů. Na Mikulášské třídě pod mostem Milenia současně překládala specializovaná firma plynové potrubí, další technologický překop napříč silnicí je i v Sirkové ulici.
Pondělní ranní dopravní špička otestovala nervy řidičů na objízdných trasách kolem plzeňského nádraží. „Běžně trolejbusy linky 12 a autobusy náhradní dopravy na lince 1/2 mají zpoždění kolem pěti minut. V pondělí ráno jeden autobus náhradní dopravy měl osmiminutové zpoždění a trolejbus na lince 12 dokonce deset minut,“ zjistil u dispečerů Jiří Vávro z Plzeňských městských dopravních podniků.
Autobusy na dočasné lince 1/2 a trolejbusy linky číslo 12 jezdí jen po části oficiální objízdné trasy pro auta u uzavřených železničních podjezdů. Dlouhé kolony pomalu se pohybujících aut se táhnou zejména v Koterovské a Lobezské ulici, v mostě Nad Nádražím a na mostě Milenia. Tramvajová výluka skončí v závěru týdne. Koncem března bude následovat další, při které budou stavbaři podobnou výhybku montovat i v Sirkové ulici. Zhruba od přelomu března a dubna budou mít tramvaje pro oba směry pod oběma mosty k dispozici jen jednu kolej. Střídavý průjezd tramvají přes staveniště budou řídit semafory.
Už v dubnu stavbaři demontují jižní železniční most, tedy ten větší, blíže centru Plzně. Vojtěch Kostiha z Metrostavu už dříve MF DNES řekl, že práce začnou 14. dubna. Technici na celou náročnou operaci budou potřebovat asi 10 dnů.
Přímo v prostoru hlavního vlakového nádraží už začaly demoliční práce. K zemi se už poroučelo skladiště u Železniční ulice, poblíž severního mostu. A rozhodně to není poslední drážní budova, kterou čeká demolice. „Z objektů v majetku SŽDC zůstane stát hlavní výpravní budova a nová řídicí budova v takzvaném trianglu,“ uvedl zdroj detailně seznámený s přestavbou nádraží. Triangl je místo, kde se potkávají tratě od Prahy, Mostu a Českých Budějovic, ještě než vlaky dojedou k nástupištím. Tam při první etapě rekonstrukce nádraží vznikla budova, z níž je řízený provoz na několika tratích. Ta je už zkolaudovaná a zařízení v ní je v testovacím provozu. Kvůli zapojování jednotlivých zařízení na trati Plzeň - Praha byla v únoru na hlavní koridorové trati několikadenní výluka. „Až bude postavený nový jižní železniční most a v něm hotové kabelovody, řízení bude přepnuto ze stavědla Radbuza také do budovy triangl. Stavědlo Radbuza pak bude zdemolované,“ uvedl zdroj k osudu několikapatrové šedo-modré budovy mezi kolejemi, kterou nelze přehlédnout při jízdě po mostě Milénia.
Podmínkou rekonstrukce poslední části plzeňského nádraží včetně železničních mostů je, aby do konce srpna 2018 byl na silnici pod mosty u hlavního vlakového nádraží obnoven provoz bez omezení.

***

Tramvajová výluka skončí v závěru týdne. Koncem března bude následovat další.

Tisk Nahoru
© 2017 Metrostav | Mobilní verze | Najdete nás:    Metrostav na Linkedin Metrostav na YouTube Metrostav na Facebooku