Dlouhé kolony končí. Husova je průjezdná

  • 25. 08. 2017 | zdroj: 5plus2 Českobudějovicko MARKÉTA MACHAČOVÁ
  • Zpráva

Stavaři dokončili okružní křižovatku na křížení Husovy a Strakonické. Ta má být v budoucnu součástí nové silnice propojující sídliště Máj a Vltava.

ČESKÉ BUDĚJOVICE / Husova třída je konečně po dvanáctidenním omezení volná. V den zahájení Země Živitelky se její část u Strakonické otevřela. To potěšilo jak řidiče, tak i cestující v městské hromadné dopravě.


            Ti museli mnohdy trpět několikaminutová zpoždění spojů a složitou objízdnou trasu autobusů. Nový kruhový objezd podle náměstka pro dopravu Františka Konečného autům ulehčí a zlepší cestu.


            „Nebudou tu semafory, tak to urychlí průjezd městem. Za den projede Husovou ulicí mezi Branišovskou a Výstavištěm v obou směrech 23 tisíc aut,“ poznamenal. Investorem rondelu se dvěma jízdními pruhy o průměru 59 metrů je Jihočeský kraj a město. Celkové náklady na stavbu se vyšplhaly téměř k 50 milionům korun.


            Kruhový objezd bude součástí plánovaného propojení sídlišť Máj a Vltava, které přijde na 111 milionů. Z toho 59 milionů investuje Jihočeský kraj a zbytek město, část nákladů hradí Dopravní podnik, který například na kruhovém objezdu zajišťoval přeložku trolejového vedení. „Rádi bychom propojili Strakonickou s ulicí Milady Horákové tak, aby byla ve zkušebním provozu v květnu příští rok a ulehčila dopravu nejen obyvatelům, ale i návštěvníkům Českých Budějovic,“ sdělil krajský radní pro investice Antonín Krák.


            Město má podél budoucí komunikace vybudovat cyklostezku a chodníky, veřejné osvětlení a převedení trolejového vedení pro MHD.


            Nová propojka, kterou postaví Metrostav, bude měřit 700 metrů a spojí tak dvě největší českobudějovická sídliště. Zejména urychlí přejezd obyvatel Máje ven z města a zpátky. Lepší situace by díky tomu měla být i na nedalekých křižovatkách Husovy třídy a ulic O. Nedbala, E. Rošického a J. Boreckého


            Kraj společně s městem připravuje i další dopravní stavby, které by měly ulevit řidičům v Českých Budějovicích. „První etapou naší spolupráce bylo vybudování zanádražní komunikace. Společně bychom měli postupovat i při budování jižní tangenty,“ myslí si krajský radní pro dopravu Jiří Švec.


            Plánuje se také Severní spojka, která by se ale měla začít stavět v roce 2021. Do budoucna má auta odvést z přetížené Strakonické ulice a křižovatky Diamant u sídliště Vltava.