Sleva 2 miliardy. D35 chce postavit nejlevněji sdružení 3 firem, těsně porazilo Italy

  • 20. 10. 2017 | zdroj: zdopravy.cz Jan Sůra
  • Zpráva

Největší dálniční zakázka za 8 let míří zatím podle výše nabídky ke sdružení firem M-Silnice, Hochtief a Colas Za vybudování úseku dálnice D35 úseku Časy – Ostrov požaduje 2,977 miliardy korun.

Ředitelství silnic a dálnic přitom cenu odhadlo o přesně dvě miliardy korun vyšší. Oproti projektové ceně tak stavební firmy slevily o 40%. Vyplývá to ze zápisu z otevírání nabídek, který má server Zdopravy.cz k dispozici.


Pokračuje tak velké zlevňování ze strany stavebních firem, které může podle řady lidí v oboru vést ke krachům některých společností.


Ze třinácti firem a sdružení, které se kvalifikovaly do druhého kola, podalo nabídku nakonec 7 uchazečů. Na druhém místě podle ceny je italsko – turecké sdružení firem Astaldi a IC Ictas Insaat Sanay ve Ticaret, které požadovalo za výstavbu 3,065 miliardy korun. Třetí je s cenou 3,231 miliardy korun sdružení firem Metrostav, Eurovia a Swietelsky. Nejvyšší cenu, 4,4 miliardy korun, nabídly slovenský Doprastav.


Úsek Časy – Ostrov je největší dálniční zakázkou za posledních osm let, jde o část chystaného pokračování dálnice D35, která spojí Hradec Králové s Olomoucí. Na 13,5 kilometrech bude celkem 14 mostů, čtyři silniční nadjezdy. Součástí bude i mimoúrovňová křižovatka v Dašicích. Projekt počítá s dálnicí širokou 25,5 metrů. Za Ostrovem má být silnice napojena provizorně na silnici I/17, aby doprava neprojížděla obcí. Součástí stavby je i přemostění železničního koridoru z Prahy do České Třebové.