Lidem se z vlaků vystupuje lépe, cesta se navíc zrychlila

  • 26. 01. 2018 | zdroj: Mladá fronta DNES Kraj Plzeňský Jan Vitinger
  • Zpráva

Revitalizace důležité trati z Rokycan do Nezvěstic přinesla cestujícím víc pohodlí

ROKYCANY Cestování po železniční trati v úseku z Rokycan do Příkosic je opět o něco příjemnější. Správa železniční dopravní cesty totiž dokončila náročnou revitalizaci, která zahrnovala například vybudování nových nástupišť, úpravu přejezdů či rekonstrukci mostů.


„Pro nás je obrovská radost už to, že se stavbu vůbec podařilo realizovat. Myslím si, že na lokálních tratích v České republice to tak časté není. Znamená to zabezpečení dopravní obslužnosti, protože na tuto trať navazují v Rokycanech spoje do Plzně i do Prahy. Navíc cesta do Rokycan se zrychlila o téměř pět minut,“ říká starosta Mirošova Vlastimil Sýkora.


            Ve všech stanicích a zastávkách stavbaři zřídili nová nástupiště s nástupní hranou ve výši 550 milimetrů nad temenem kolejnice. Nástupiště navíc vybavili bezbariérovým přístupem. „Moc mi vyhovuje, že teď z vlaku vystupujeme přímo na úrovni nástupiště. Jezdím totiž do Rokycan pravidelně i s nákupní taškou,“ říká Blanka Davidová, která bydlí nedaleko mirošovského nádraží. Ve stanicích Příkosice, Mirošov a v zastávce Kamenný Újezd u Rokycan byly vybudovány nové přístřešky pro cestující. „Nádraží se osvědčilo dobře, nástupiště jsou perfektní. Akorát je nám líto, že zrušili nádražní budovu. Zůstaly nám zde jen přístřešky, které, když prší a vítr fouká z nepříznivé strany, nesplňují to, co by se od nich očekávalo. To vnímám jako menší komfort, protože dříve jsme mohli být v teplé čekárně, což bylo dobré například při zpoždění vlaku. Ale jinak jsme spokojení,“ říká Jana Maříková z Mirošova.


Díky stavebním úpravám v úseku Rokycany - Mirošov město bylo v tomto úseku možné zvýšit traťovou rychlost na 80 km/h a v úseku Mirošov město - Příkosice na 60 km/h. Opravy se také dočkalo 24 úrovňových přejezdů, kde byly vloženy nové přejezdové konstrukce. Na celé trati Rokycany -Nezvěstice je navíc modernizované traťové i staniční zabezpečovací zařízení.


            Ve druhé části trati z Příkosic do Nezvěstic se zatím rozsáhlejší revitalizace neplánuje. „Investor nepočítá s tím, že by situace na této trati byla tak aktuální. Frekvence spojů z Příkosic do Nezvěstic je menší než ve směru do Rokycan,“ konstatoval ředitel Stavební správy západ Správy železniční dopravní cesty Lubor Hrubeš.


            Cestující po železnici v Plzeňském kraji čekají v nejbližší době další velké změny. „V Plzni a okolí je v posledních letech velký stavební boom. Nejvýraznější změna, kterou pocítí všichni, bude samozřejmě v prosinci 2018 otevření ejpovického tunelu,“ uzavřel Lubor Hrubeš.


***


Nástupiště jsou perfektní. Akorát je nám líto, že tady zrušili nádražní budovu. Zůstaly zde jen přístřešky, které, když prší a fouká, nesplňují to, co by se od nich očekávalo.