25 let čekání je u konce. Silnice spojí dvě sídliště

  • 11. 05. 2018 | zdroj: 5plus2 Českobudějovicko LUKÁŠ MAREK
  • Zpráva

Spojka českobudějovických sídlišť Máj a Vltava je téměř hotová. Stála 68 milionů korun. Nejpozději do konce května bude silnice v provozu.

ČESKÉ BUDĚJOVICE / Asfalt je položený a čeká, až se po něm projedou první stovky vozidel. Jen několik dní schází k tomu, aby se pro řidiče v Českých Budějovicích otevřela nová důležitá silnice, která spojí sídliště Máj a Vltavu.


            Začátek i konec je u okružních křižovatek, jedna je na rozhraní Strakonické ulice a Husovy třídy a druhá na konci ulice M. Horákové na Máji. Tisícům motoristů to výrazně ulehčí jízdu. Nebudou muset jet například dál po Husově směrem k ulici O. Nedbala, kde je velmi zatížená křižovatka.


            „Pokud půjde vše dobře, koncem příštího týdne by mohla být silnice uvedena do zkušebního provozu. Pětadvacet let čekání na tuto komunikaci bude u konce,“ sdělil náměstek primátora pro dopravu František Konečný. Podle něj ji řidiči do užívání dostanou nejpozději do konce května.


Přibližně 700 metrů dlouhou komunikaci včetně dalších přidružených staveb začala společnost Metrostav budovat za 68 milionů korun loni v dubnu a na dokončení dostala 400 dní. Kraj se podílel částkou 50 milionů korun a České Budějovice necelými 20 miliony.


            Především obyvatelům Máje by měla ulehčit cestu. „Díky nové silnici se na městský okruh napojí i sídliště. Město očekává, že se tím odvede část dopravy z ulice O. Nedbala. Ta dnes společně s Branišovskou slouží jako hlavní tepny ze sídlišť Máj a Šumava. Zároveň dojde k snížení provozu v Husově třídě při průjezdu Čtyřmi Dvory i nižšímu zatížení křižovatky Husova - O. Nedbala - Rošického,“ píše se v oficiálním dokumentu radnice.


            Součástí stavby byla rekonstrukce křižovatky Strakonické a Husovy na Vltavě, kde už řidiči používají okružní křižovatku, stejně jako už funguje na druhém konci budoucí komunikace nedaleko Hokejového centra Pouzar. Kraj financoval hlavní část, tedy vozovku, ale i přeložku vodovodu a dešťovou kanalizaci. Město zaplatilo za chodníky a cyklostezku či veřejné osvětlení a převedení trolejového vedení pro MHD.


            O spojce se mluvilo 25 let. Několik obyvatel Máje proti ní léta usilovně protestovalo a podařilo se jim projekt oddálit. Mají obavy ze zhoršení životních podmínek v ulici M. Horákové. Upozorňují, že hluk bude překračovat povolené limity a zvýšit se může i prašnost. Město i proto nechalo silnici v Horákové vyfrézovat a od začátku května je tam takzvaný tichý asfalt, který může snížit hlučnost až o pět decibelů.


 


***


 
Několik obyvatel Máje proti ní léta usilovně. protestovalo. Mají obavy ze zhoršení životních podmínek v ulici M. Horákové.