Několik otázek pro Ing. Kristýnu Miláčkovou, technika kvality a přípravářku společnosti Metrostav

  • 08. 06. 2018 | zdroj: Silnice a železnice Z terénu.../From terrain (pes)
  • Zpráva

 * Jak jste se dostala do Metrostavu?

             Po dokončení magisterského studia jsem na FSv ČVUT pokračovala v doktorském studiu, to ale neodpovídalo úplně mým představám, a tak jsem se rozhodla odejít do praxe. Do Metrostavu jsem byla nejprve přijata na pozici kalkulanta s tím, že později bych se chtěla profilovat blíže k realizaci asfaltových vozovek, což se mi splnilo.

 


* Jak jste se dostala do Metrostavu?


* Co vše spadá pod roli přípravářky?


            Zabývám se spíše kvalitou a jako přípravářka našim stavbyvedoucím spíše jen vypomáhám, protože toho mají opravdu hodně. Připravuji výběrová řízení a poptávky, následně smlouvy a komunikuji se subdodavateli. Současně připravuji všechny podklady jako certifikáty, oprávnění, prohlášení atd., které jsou ke stavbě potřeba. To už je spojené s prací technika kvality.


* Jak je složité kloubit čas výstavby s cenou a kvalitou staveb?


            V poslední době je to náročnější, firmy jsou vytížené a někdy i naše vlastní kapacity nedostačují a musíme tak hledat jiná řešení. A to se samozřejmě projevuje na ceně. Kvalita jde s časem ruku v ruce. Je potřeba najít optimální řešení pro provádění tak, aby byly splněny požadavky dle všech předpisů a současně, aby se plnil harmonogram a nedocházelo ke zbytečným zpožděním. Velkou měrou do toho zasahují především stavbyvedoucí a TDI. Kontrola samozřejmě probíhá a řešíme případné problémy ke společné spokojenosti všech.


 * Na jakých nabídkách nebo stavbách jste pracovala nebo aktuálně děláte?


            V loňském roce naše středisko asfaltových vozovek realizovalo například rekonstrukci komunikace I/18 ulice Evropská v Příbrami a rekonstrukci silnice II/602 Jihlava – Dvorce. Dále jsme se podíleli na výstavbě Dálnice D11 v úseku Osičky – Hradec Králové a na výstavbě dálnice D3 Bošilec – Ševětín, která stále trvá. Také jsme se podíleli na modernizaci D1 na některých úsecích, kde jsme pokládali podkladní vrstvu. Mezi aktuální stavby patří rekonstrukce na dálnici D35 u Olomouce a časově i technologicky náročná stavba I/18 Sedlčany – Vojkov.


 * Zároveň jste i technikem kvality, za co zodpovídáte?


             Mým úkolem je zajištění potřebných podkladů a zajištění jejich schválení, příprava technologických předpisů včetně kontrolních a zkušebních plánů a v neposlední řadě kontrolovat, jak práce probíhají a zda je vše v souladu s předpisy a postupy. S tím je spojené řešení problémů, které se vyskytnou v kooperaci se stavbyvedoucím. Průběžně také spolupráce s laboratoří a nakonec i vyhotovení závěrečných zpráv.


* Dostanete se i ven na stavby a jak jste s prací spokojená?


            To právě na své práci oceňuji, že nejsem jenom v kanceláři a dostanu se i na stavby. I když samozřejmě papírování věnujeme fakt hodně času, ale i tak se dostanu přímo k pokládce a získávám tak další praktické zkušenosti přímo na stavbě. Důležitý je pro mě také přátelský kolektiv, který dělá příjemné pracovní prostředí, a důvěra nadřízeného.