Stavba dvou nových stanic vlaku – Eden a Zahradní Město – začala

  • 24. 08. 2018 | zdroj: Naše Praha 10 Jan Bělohubý
  • Zpráva

Asi deset let oddalovaná stavba čtyřkolejné železniční tratě mezi stávající tratí Hostivař a Praha hl. nádraží začala. Do konce roku 2021 se má výrazně zlepšit dostupnost desátého obvodu vlakovou dopravou. Umožní to stavba za více než čtyři miliardy korun, která začala 15. srpna. Stavba tratě především v roce 2019 omezí místní dopravu v Praze 10. Zanikne zastávka Strašnice, naopak nové budou stanice Zahradní Město a „fotbalová“ zastávka Eden. O záměru i uzavírkách vás Naše Praha (www. NasePraha.cz) informuje již několik let.

Vršovice, Strašnice, Zahradní Město - Vlaky spojující hlavní město s jižními Čechami budou nově využívat kapacitní čtyřkolejnou trať, na které vznikne nová stanice Praha - Zahradní Město a zastávka Praha - Eden. Traťová rychlost se zvýší až na 120 km/h. „Železnice hraje důležitou roli v metropolitní dopravě. Její význam se ještě zvýší po dokončení této stavby, díky které vznikne v místě bývalého seřazovacího nádraží ve Vršovicích čtyřkolejná trať. Tato akce navazuje na modernizaci stanice Praha-Hostivař, současně již také probíhají práce na dalším úseku čtvrtého koridoru mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi. Už za několik let tak budeme moc jezdit na jih Čech po souvislém modernizovaném úseku z Plané nad Lužnicí na Táborsku až po nádraží v pražských Vršovicích,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok (ANO 2011). Přes 80 % nákladů bude hrazeno z evropských peněz.


 Vlaky ovlivní i MHD, počítá se se změnami


„Modernizace zajistí komfortní dálkovou dopravu a současně výrazně usnadní cestování po hlavním městě. Nová stanice na Zahradním Městě i zastávka v Edenu, umístěná nedaleko fotbalového stadionu pražské Slavie, se stanou důležitými přestupními uzly na městskou hromadnou dopravu. Nástupiště na Zahradním Městě budou přímo nad rozšířeným podjezdem v Průběžné ulici, ve kterém budou umístěny zastávky tramvají,“ vyjmenoval další přínosy stavby generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.


Jak dodal, stávající trať přes Strašnice se zruší, její těleso se v budoucnu využije pro jiné účely. Délka napřímeného úseku bude 6 070 metrů.


Na Vršovickém nádraží velké nové nástupiště


Velkou proměnou projde stanice ve Vršovicích. Moderní nástupiště v normové výšce 550 mm nad kolejemi výrazně zlepší komfort cestujících, kteří současně získají bezbariérový přístup k vlakům. Obyvatelé Nuslí ocení prodloužení stávajícího podchodu pod celým kolejištěm stanice směrem k Bartoškově ulici. Novinkou bude rovněž umožnění přístupu z nástupišť až do přednádražního prostoru. „Jsme rádi, že právě zahájený projekt přispěje ke zvýšení komfortu cestujících nejen v dotčených částech hlavního města, ale i sousedního Středočeského kraje.


Věříme, že úspěšnou realizací projektu potěšíme stále rostoucí počet obyvatel této oblasti a předáme čtyřkolejnou trať v řádném termínu i standardně vysoké kvalitě,“ doplnil za sdružení zhotovitelských firem generální ředitel Metrostavu Pavel Pilát.


 


***


naše Praha.cz informuje


2018


V letošním roce proběhnou přípravné práce, zejména demolice mostních objektů, konkrétně přes ulice V Korytech a U Vršovického hřbitova, uzavírky komunikací jsou plánovány převážně přes víkendy. Cestující tak závažné komplikace zatím nečekají.


2019 a dále


Celá stavba se však neobejde bez několika kratších přerušení provozu. První nepřetržitá třídenní výluka ve směru Malešice–Vršovice je naplánovaná na první čtvrtletí příštího roku. K dalším omezením pak dojde po etapách ve stanici Praha-Vršovice od jara příštího roku, a to podle harmonogramu výstavby prodloužení podchodu, kolejiště a mostních objektů. Na stejné období se připravuje také třítýdenní výluka tramvajové trati mezi Průběžnou ulicí a Zahradním Městem při snášení a demolici železničního mostu.


Říjen 2021


Termín ukončení