Stavba D11 se rozjíždí

  • 05. 10. 2018 | zdroj: 5plus2 Titulní strana JIŘÍ FREMUTH
  • Zpráva

U Hradce Králové se konečně začne budovat úsek dálnice D11 do Smiřic

HRADEC KRÁLOVÉ - Stavební firmy se mohou pustit do pokračování dálnice z Prahy do Hradce Králové severním směrem na Jaroměř. Šéf Ředitelství silnic a dálnic a politici v úterý slavnostně poklepali na základní kámen. Další úsek mezi Smiřicemi a Jaroměří se staví od letošního května. V létě 2022 by měli řidiči dojet po dálnici do Jaroměře.


            Dálnice D11 nyní končí u mimoúrovňové křižovatky v hradeckých Kuklenách. Státu se podařilo na úsek dlouhý 15,5 kilometru z Hradce do Smiřic získat pravomocné stavební povolení po letní dohodě s hnutím Děti Země. Poklepávání základního kamene sledoval i jeho předseda Miroslav Patrik.


            „Nejdůležitější pro nás je, že se během prací bude průběžně měřit hluk. Měřicí body budou na domech, kde žijí lidé, a pokud budou limity překročené, tak budou opatření na snížení hluku. Investor také zajistí kvalitní náhradní výsadbu za zlikvidované stromy. Vzniknou také zátarasy, které ochrání migrující obojživelníky a průběh stavby bude sledovat ekologický dozor,“ řekl Miroslav Patrik.


            Stát zaplatí sdružení firem Eurovia, Metrostav a Swietelsky 2,6 miliardy korun bez daně. Na trase je naplánováno osmnáct mostů, dvě mimoúrovňové křižovatky a šest protihlukových stěn.


            Zbývajících sedm kilometrů do Jaroměře staví od května sdružení firem Porr a Porr Bau za 1,5 miliardy korun bez daně.


            „Oba úseky mezi Hradcem a Jaroměří by chtěl stát zprovoznit současně v polovině roku 2022,“ věří generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Kroupa.


            „Pokud by se zprovozňovalo zvlášť, vyvolalo by to dopravní komplikace. Od teď tady zahajujeme lhůtu 44 měsíců. Můžou se ale na stavbě vyskytnout nepředvídatelné věci a ty by termín prodloužily,“ poznamenal Kroupa.


            Pokračování dálnice k polské hranici na Královci teď ŘSD připravuje. Úředníci zatím požádali o vydání územního rozhodnutí na oba úseky dlouhé celkem 40 kilometrů.


            Podle šéfa ŘSD bude záležet na tom, jak dlouho bude povolování trvat. „Rádi bychom začali v roce 2021. Předpokládáme, že lhůta výstavby bude dva až tři roky, záleží na tom, jak bude stavba technologicky složitá. To znamená, že s dokončením počítáme v roce 2023 nebo 2024,“ uvedl Kroupa.