Modernizace plzeňského uzlu pokračuje

  • 22. 10. 2018 | zdroj: Železniční magazín Kolejdoskop jd
  • Zpráva

Začátek podzimu se v Plzni nesl ve znamení hned několika vrcholících železničních staveb. V tunelu Ejpovice (viz ŽM 10/17, str. 14) pokračují dokončovací práce - zatímco v severním tubusu probíhala na přelomu letošního září a října stále ještě pokládka kolejí, v jižním tubusu již běžely přípravy na montáž trakčního vedení a vrcholily dokončovací práce a instalace provozních technologií. SŽDC předpokládá, že první vlak by měl jižním tubusem projet dne 15.11.celý tunel by pak měl být uveden do provozu nejpozději do 9. 12. 2018.

            Do finále se blíží také projekt „Uzel Plzeň, 2. stavba - přestavba osobního nádraží, včetně mostů Mikulášská" (viz ŽM 2/18, str. 25). Právě pod druhým z uvedených mostů, jižním, byla počínaje 1. 9. 2018 obnovena doprava. Železniční doprava však bude na tomto mostě plné obnovena až v prosinci z důvodu stále probíhající rekonstrukce jižního obvodu žst. Plzeň hl. n. V rámci 2. stavby již byla snesena budova původního stavidla 5 „Radbuza", jehož činnost v celém modernizovaném obvodu stanice plně nahradilo centrální stavědlo „Triangl".


            V plném proudu je projekt „Uzel Plzeň, 3. stavba - přesmyk domažlické trati" (viz ŽM 4/18, str. 17), což ilustruje snímek z 9. 9. 2018, zachycující staveniště kolem budoucího přesmyku při pohledu z jihovýchodu. V levém spodním rohu je patrná snesená 2. TK chebské tratě. Naopak vpravo dole (vedle lokomotivy) je viditelná stavba budoucího přemostění škodovácké vlečky domažlickou tratí, kterážto je aktuálně vedena přes provizorní rampu a montovaný příhradový most. Po něm právě projíždí vlak Ex 359 „Západní expres", vedený Eurorunnerem 223 068 dopravce DLB (Die Lánderbahn).


            Oproti kritické situaci z 1. čtvrtletí 2018, zaviněné nedostatečným počtem dostupných vozů (viz ŽM 1 /18, str. 6), jsou již tyto soupravy až na výjimky vypravovány v plánovaném řazení, tedy s dvojicí vozů řady Bdmpee 233 ČD a vozy řad Bmz a ABbdmz DLB.