Ejpovický tunel zkrátí cestu z Plzně do Prahy o 11 minut, řekl šéf SŽDC

  • 14. 11. 2018 | zdroj: 24zpravy.com
  • Zpráva

Jedním z témat diskuzního pořadu Rozstřel byla i bezpečnost tunelu vedoucího mezi Plzní a Rokycany, na kterou se při stavbě kladl velký důraz. Provoz vlaků budou hlídat nejmodernější technologie.

V obou tubusech tunelu je položena pevná jízdní dráha. To znamená, že kolejiště není ve štěrku, ale je upevněné ve speciálních betonových panelech. V případě potřeby to umožní jízdu záchranářským vozidlům.


Zprovoznění se ve čtvrtek dočká zatím jen jižní tubus, v severním jsou položené koleje v délce asi 2,5 kilometru. Zde by měl vlak projet nejpozději letos 9. prosince, kdy se v celé republice změní jízdní řády.


Ředitel Správy železniční dopravní cesty letos už dříve sdělil, že 4 150 metrů dlouhý tunel je první reálnou stavbou, ve které dojde na zkoušky pro vysokorychlostní železnici. „V příštím roce se tu budou testovat jízdy rychlostí až 200 kilometrů v hodině,“ řekl Svoboda.


Ražba jižního tubusu začala v únoru 2015, razicí stroj se po 4,1 kilometrech v podzemí objevil na plzeňské straně tunelu v červnu 2016. Severní tubus začal stroj pokřtěný Viktorie razit na konci září 2016, dílo dokončil loni v polovině října. Kolejnice pak dělníci začali pokládat letos v květnu.


Řeč přišla i na další možné stavby tunelů, například pod Krušnými horami na plánované trati Ústí nad Labem–Drážďany či tunelové řešení Beroun–Praha-Smíchov. Svoboda by se také měl vyjádřit k současné situaci na českých železnicích, například k úrovni a kvalitě zastávek.


Jiří Svoboda se stal generálním ředitelem SŽDC v březnu 2018, předtím působil jako náměstek pro provozuschopnost a vedoucí odboru nákupu a veřejných zakázek. Po uvedení do úřadu dostal za úkol zejména snížení počtu pracovníků. Jeho dalšími cíli byl rozvoj regionálních tratí, nádražních budov či revize informačních systémů státní společnosti.


URL| http://www.24zpravy.com/domaci/ejpovic...-o-11-minut-rekl-sef-szdc/258727-zpravy