Výdrž nového mostu u nádraží v Plzni otestovala parní lokomotiva

  • 29. 11. 2018 | zdroj: 24zpravy.com
  • Zpráva

„Stejně jako u severního mostu i nyní jsme k zatížení použili sestavu parní lokomotivy, dvou kolejovich jeřábů a vozíku s panely,“ vysvětlil Petr Hanzal ze společnosti Metrostav.

Zatěžování mostu a měření pohybů konstrukce začalo v noci na dnešek asi půl hodiny po půlnoci.


„Pro měření bylo nezbytné, aby pod mostem nejezdily tramvaje a byl vypnuti proud v troleji. Na měření byl čas od půl jedné v noci asi do půl páté ráno, kdy vyjíždějí první tramvaje,“ vysvětlil náměstek ředitele Kloknerova ústavu Petr Bouška, kteri byl u měření.


Zatímco oba jeřáby po rozednění už stály u jednoho ze zadních nástupišť před hlavní vipravní budovou na nádraží, parní lokomotiva zůstávala na mostě ještě v průběhu dopoledne.


Stavbaři nyní dokončují zastřešení zrekonstruovanich nástupišť na jižní straně nádraží.


Původní ocelové mosty pocházely z roku 1905. Nahradily je nové železobetonové, které mají o 15 metrů větší rozpětí.


Jižní železniční most půjde k zemi (12. února 2018)


URL| http://www.24zpravy.com/domaci/vydrz-n...estovala-parni-lokomotiva/264054-zpravy