Motoráček už zase pojede přes atrakci – Pražský Semmering

  • 18. 12. 2018 | zdroj: Metro Domov METRO
  • Zpráva

Na unikátní trať se vracejí vlaky.

Místo motoráčků se po hlubočepských viaduktech několik měsíců projížděl bagr. Mosty z roku 1870 prošly náročnou opravou, která končí právě v těchto dnech. Vlaky se na unikátní trať mezi Smíchovským nádražím a Zličínem vrátí už zítra.


            Cílem rekonstrukce bylo prodloužit životnost obou mostů. Pokud by opravy neproběhly, hrozilo by v budoucnu riziko snížení rychlosti nebo omezení některých spojů. Rekonstrukce dvou památkově chráněných mostů začala v září. Zakázku na opravu Pražského Semmeringu získala společnost Metrostav, celá rekonstrukce má stát přes 60 milionů korun.


            Označení Pražský Semmering si trať vysloužila kvůli svému profilu a okolním přírodním scenériím, které připomínají rakouské horské železnice zapsané na seznamu UNESCO.


Jízdy historickými vlaky


Pražský Semmering je součástí takzvané Buštěhradské dráhy, která měla za cíl ve druhé polovině 19. století spojit pražský Smíchov s Hostivicí. Je to asi nejhezčí železniční trať na území naší stověžaté matičky Prahy. * Vlaky tady stoupají o 93 výškových metrů po dvou viaduktech od roku 1872. Jezdí kolem vrchů Děvín a Žvahov až na nádraží Praha-Zličín a pak pokračují dále do Hostivice. Pojmenování trati je odvozeno podle horské dráhy v Rakousku, která vede mezi Vídní a Štýrským Hradcem. * Na cestu přes Semmering se výletníci mohou vydat motorovým i parním vláčkem. Cesta začíná na hlavním nádraží a vede přes Vinohrady a železniční most na Výtoni s výhledy na Pražský hrad či Vyšehrad.


* Pokračuje na nádraží Smíchov a nahoru na Semmering a zpět. Díky tomu můžete vidět na Branické skály, Podolí i nové mrakodrapy na Pankráci. Poté projedete přírodním parkem Košíře-Motol. Nadšenci, kteří tu jezdí často, mluví o tom, že se ocitnete o několik desítek let zpět. Vše spíše připomíná vesnickou lokálku než hlavní české město.