Na zdymadle na Štvanici začaly práce na modernizaci Vltavské vodní cesty

  • 21. 12. 2018 | zdroj: nasregion.cz
  • Zpráva

V půli tohoto týdne začaly u ostrova Štvanice práce na modernizaci tzv. rejd plavební komory. Zejména pomocí nové nábřežní zdi navazující na Negrelliho viadukt budou mít lodě podstatně bezpečnější a pohodlnější zaplouvání do druhé nejvytíženější plavební komory v Praze. Společně s dalšími stavbami dojde ke zvýšení plavebních parametrů Vltavské vodní cesty do Prahy.

Modernizaci rejd plavební komory Praha – Štvanice realizují pro Ředitelství vodních cest ČR Metrostav a Eurovia CS jako „Společnost pro PK Štvanice, Metrostav – Eurovia“. Práce budou dokončeny do března 2020.


Plavební komora Praha – Štvanice je druhou nejvytíženější v České republice a v roce 2017 jí proplulo více než 10 tisíc lodí. V takzvané horní rejdě směrem do centra města bude vybudováno nové samostatné čekací stání pro malá plavidla celkové délky 40 metrů se sedmi dalbami, umožňující bezpečné vyčkávání rekreačních plavidel na proplavování mimo prostor pro velké lodě. U stávajících daleb pro velká plavidla dojde k prohloubení na hloubku 2 a půl metru. V celé rejdě pak bude nové osvětlení a informační a komunikační zařízení.


V Radotíně chtějí mít nový most jako v Londýně. Také bazén a protipovodňové stěny, vše se točí kolem vody


V dolní rejdě budou práce podstatně rozsáhlejší. Stávající úzký plavební kanál bez jakéhokoliv čekacího stání bude po proudu od Negrelliho železničního viaduktu rozšířen do levého břehu do ostrova Štvanice pomocí téměř 200 metrů dlouhé svislé štětové stěny. Nejenže dojde k rozšíření manévrovacího prostoru v rejdě k bezpečnému zaplouvání do plavební komory, ale zejména vznikne samostatné čekací stání u stěny pro velké lodě délky až 137 metrů (maximální možné délky na tomto úseku) a 20 metrů dlouhého stání pro rekreační lodě. Také zde bude instalováno osvětlení, světelná signalizace vjezdu do plavebního kanálu a informační systém.