Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8
  • Úvod
  • Pro média
  • Na přelomu září a října přestanou jezdit tramvaje přes most mezi Trojou a Holešovicemi

Na přelomu září a října přestanou jezdit tramvaje přes most mezi Trojou a Holešovicemi

8. 9. 2013
zdroj: zpravy.rozhlas.cz, Anna Konigsmarková
Napsali o nás
Ke konci září skončí výluka v okolí Prašného mostu a do Dejvic se opět vrátí tramvaje. Dopravní omezení se ale opět kvůli stavbě tunelového komplexu Blanka přesune do Troje a Holešovic. Přes most "Rámusák" nebudou několik měsíců jezdit tramvaje. Stavaři totiž musí přeložit koleje na nový Trojský most. Atmosféra kolem otevření Trojského mostu je napjatá. Tramvajové koleje se měly začít překládat už na konci června. Magistrát ale stavební firmě Metrostav nedodal potřebná povolení. Podle mluvčího firmy Františka Poláka každá sebemenší změna v projektu prochází složitým schvalováním.„Policie podala trestní oznámení na vedení města kvůli Opencard, čili tím se asi změnila ochota radních něco riskovat. Dneska z toho vznikl nepředstavitelný úřad. Typy změn – třeba změna konstrukcí chodníků, že se tam místo tří centimetrů dávají čtyři centimetry štěrku, že tam místo betonových obrubníků přijdou žulové obrubníky. Čili relativně drobné věci. Dneska se na tom zaměstnávají asi dvě advokátní kanceláře. Proces je nepředstavitelně složitý, moc tomu nerozumím,“ řekl Polák.Magistrát firmě slíbil, že do konce září povolení dostane a může se začít pracovat. Přeložka kabelů a kolejí se ale oproti původnímu plánu protáhne. Přes zimu potrvají stavební úkony mnohem déle, maximálně až osm měsíců. Tak dlouho by trvala výluka tramvají, které nahradí autobusy, což se městu také moc nelíbí.„Pro nás zase z hlediska MHD je to nepříjemné dopravní opatření. Snažíme se to zkrátit na nezbytně nutnou dobu, po kterou bude starý ‚Rámusák‘ uzavřen. Jednáme ve spolupráci s organizací Ropid a Dopravním podnikem o náhradní autobusové a tramvajové dopravě. V Trojské ulici by byla jen kyvadlová doprava tramvaje a po zbývající trase zhruba autobusu 112 by jezdila náhradní autobusová doprava,“ upřesnil radní pro dopravu Jiří Pařízek z TOP 09.Metrostav tvrdí, že i přes zpoždění stihne Trojský most otevřít pro automobily i městskou hromadnou dopravu na konci dubna 2014. Jak ale dodal primátor Tomáš Hudeček z TOP 09, i kdyby se most neotevřel, tunelový komplex Blanka bez něj může fungovat.„Trojský most není podmínka fungování Blanky, nicméně Trojský most je náhrada za tramvajový most ‚Rámusák‘, který nemůže fungovat, když má fungovat Blanka. To znamená, most musí být zrušen, aby Blanka mohla být dostavěna. A aby mohly tramvaje dál jezdit, musí fungovat tramvaj na Trojském mostě, tím pádem by zase tratilo město, kdyby nefungoval Trojský most,“ uzavřel Hudeček.Je tedy i v zájmu města, aby stavební práce začaly co nejdříve. Kromě přeložek musí dělníci v okolí mostu postavit i protipovodňové zábrany a nájezdovou rampu z tunelu Blanka.Praha zastavila práce na Trojském mostě, nejistý je i termín otevření tunelu Blanka Praha za tunel Blanka stále dluží, termín zprovoznění je nejistý Praha uvažuje o pozastavení stavby Blanky, tunel by to znovu prodražilo Trojský most už stojí sám bez podpěr, první tramvaje přivítá na podzim Praha za Blanku řádně zaplatí. Otevření tunelů se podle primátora nezpozdí Praha přestala platit za výstavbu tunelu Blanka, Metrostavu už dluží 1,5 miliardy korun.

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav