Stavba další části D48 začíná. Řidiči se po letech dočkají rychlejší a bezpečnější dálnice

  • 29. 06. 2017 | zdroj: ct24.cz Regiony ogrym
  • Zpráva

Ve čtvrtek dopoledne začala stavba dalšího úseku dálnice D48 v úseku Rybí–Rychaltice. Práce zahájil ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

Ve čtvrtek dopoledne začala stavba dalšího úseku dálnice D48 v úseku Rybí–Rychaltice. Práce zahájil ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Současnou čtyřproudovou komunikaci I/48 bez středového pásu tak čeká velká rekonstrukce a rozšíření na úsek s dálničními parametry.

„Řidiči se musejí připravit na čtyři roky komplikací, po které bude výstavba trvat,“ uvedl redaktor České televize Tomáš Indrei. Úsek patří v Moravskoslezském kraji k nejnebezpečnějším. V jeho středu jsou lanová svodidla a cesta je navíc poměrně úzká.

Nová širší komunikace na úseku z Frýdku-Místku do Nového Jičína má výrazně snížit počet nehod, které se zde stávají. „Budovat se bude úsek o délce 11,5 kilometru. Silnice se rozšíří na dálnici a bude zde platit rychlost do 130 km/h,“ dodal Tomáš Indrei.

Fakta
Úseky dálnic, které se mají otevřít v roce 2017

D3 Veselí nad Lužnicí – Bošilec (5,6 km)
Stavba byla zahájena v dubnu 2015, dokončena má být v září 2017. Jedná se o rozšíření stávající silnice I/3. Cena je 635 milionů korun bez DPH, zhotovitelem jsou firmy Strabag a Eurovia.

D3 Borek – Úsilné (3,3 km)
Stavba byla zahájena v dubnu 2015, dokončena má být v říjnu 2017. Jedná se o dálnici ve zcela nové trase zalesněným územím, která má odvést dopravu z obce Borek a okrajové části Českých Budějovic. Cena je 718 milionů korun bez DPH, zhotovitelem jsou firmy Eurovia a Strabag.

D4 Skalka – křižovatka II/118 Háje (4,8 km)
Stavba byla zahájena v dubnu 2015, dokončena má být v září 2017. Úsek má nahradit stávají nevyhovující dvoupruhovou silnici I/4 a odklonit dopravu mimo obec Dubenec. Cena je 417 milionů korun bez DPH, zhotovitelem je firma Skanska.

D11 Osičky – Hradec Králové (3,7 km)
Stavba byla zahájena v červenci 2014, dokončena má být v srpnu 2017. Kvůli nedořešeným majetkoprávním problémům byla rozdělena na více částí, aktuálně se staví 2,5 km dálnice. Po dostavbě bude D11 kompletně dokončena od Prahy k Hradci Králové, kde bude provizorně napojena na stávající silnici I/11. Cena je 882 milionů korun bez DPH, zhotovitelem je sdružení firem Eurovia, Metrostav a Strabag.

Zdroj: ŘSD

Silnice naváže na už hotovou část dálnice, která vede z Frýdku-Místku. Stavba měla začít už před lety, ale zpozdila se kvůli sporu o pozemky v Rychalticích. Spor ukončil Ústavní soud loni.

Po komunikaci denně projede na 30 tisíc aut. Rekonstrukce klíčové komunikace by měla skončit v roce 2021. Stát by měla čtyři miliardy korun.