- Úvod
- Reference
- Ostatní inženýrské stavby
- Modernizace rejd plavební komory Kořensko
Modernizace rejd plavební komory Kořensko
Základním objektem stavby bylo vybudování svislé nábřežní zdi v horní rejdě plavební komory pro čekací stání plavidel I. třídy.
Základní informace
Objednatel:
Ředitelství vodních cest ČR
Projektant:
TRANSCONSULT s.r.o.
Doba výstavby:
09/2016 – 06/2017
![Modernizace rejd plavební komory Kořensko](https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/metrostav.dev.bootiq-creative.io/extra_large_gznleznf94oyxrvkokyz_99cfb10ef8.jpeg)
![Obrázek](https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/metrostav.dev.bootiq-creative.io/large_ymh3wljlbrgvnk3xgd7j_16b16c16cf.jpeg)
![Obrázek](https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/metrostav.dev.bootiq-creative.io/large_dmrzfsr9fhbzvvx43v39_bf6b19362d.jpeg)
Charakteristika
Základním objektem stavby bylo vybudování svislé nábřežní zdi v horní rejdě plavební komory pro čekací stání plavidel I. třídy. Její konstrukci vytvořila kotvená štětovnicová stěna. Pro čekací stání malých plavidel v horní rejdě a čekací stání obou typů plavidel v dolní rejdě byla použita pevná mola, jejichž sloupy byly vetknuty do pilotových základů. Součástí modernizace byla i prohrábka koryta Vltavy, opevnění břehových svahů, úprava kanalizace, výstavba přístupové komunikace, elektroobjektů, plavebního značení a rekonstrukce řídicího systému komory.
Projekt v číslech
- 1,6 mNová plavební hloubka v korytě Vltavy
- 2,7 mPlavební hloubka v čekacích stáních
- 6 mNová šířka plavební dráhy
- 44 x 5,6 mNávrhové rozměry plavidla I. třídy
- 20 mDélka malého plavidla
- 65,36 mDélka budované nábřežní zdi
Výjimečnost stavby
V průběhu výstavby nedošlo k přerušení provozu v žádné z rejd. Změnou technologie založení pilot k vyvazování plavidel na dolní rejdě, kde je celá oblast geologicky velmi různorodá, se podařilo dosáhnout optimalizace nákladů díla i doby výstavby. Stavba se přitom nacházela v místě ovlivněném vzdutím vodního díla Orlík, takže hladina na dolní vodě kolísala od téměř nuly – tedy sucha – až po 3,5 m výšky vody v korytě řeky. Průtok vody ovlivňovala i MVE Hněvkovice a plnění ochlazovací vody do reaktorů JETE – vše v rámci minut a ne hodin, jak je běžné.
![Obrázek](https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/metrostav.dev.bootiq-creative.io/large_w3f3upbxx1zepi4juk7p_4c259589f3.jpeg)
![Obrázek](https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/metrostav.dev.bootiq-creative.io/large_jeotzmvxy4vjmvrrhhal_378c2fe4f3.jpeg)