Trojský most je už samonosný

  • 15. 05. 2013 | zdroj: Stavebnictví, redakce
  • Zpráva

Nově budovaný Trojský most, který se klene nad Vltavou mezi Trojou a Holešovicemi, na konci března 2013 definitivně odložil provizorní opěry a poprvé od začátku výstavby zaujal samonosnou pozici. Stavbaři firmy Metrostav a.s. také na konci února dokončili výplet obloukové konstrukce z dvou set tyčových závěsů.

„Spustili jsme poslední hydraulické lisy na provizorních podpěrách a most už od této chvíle stojí pouze na definitivních ložiskách, která jsou umístěna na holešovické opěře a trojském pilíři. Tímto hlavní pole mostu už není na žádné provizorní podpěře,“ říká vedoucí projektu Alexandr Tvrz z realizační firmy Metrostav a.s.
Trojský most bude mít dva jízdní pruhy pro každý směr. Uprostřed povede tramvajové těleso a v krajích mostu budou chodníky pro pěší a cyklostezky. Po mostě tedy budou proudit automobily, tramvaje, chodci i cyklisté. Na trojské straně mostu zajistí oboustranné spojení s městským okruhem mimoúrovňová křižovatka Troja. V Holešovicích most naváže na ulici Partyzánská.
Mostní konstrukce celkově dosahuje délky 250 m a šířky 36,2 m. Rozpětí hlavního pole činí 200,4 m, což je při vzepětí 200 mm unikátní parametr. Poměr mezi vzepětím a rozpětím je totiž 1:10. „Bude to na dlouho poslední most přes Vltavu, proto je dobře, že půjde o konstrukčně mimořádné dílo,“ říká Alexandr Tvrz.