Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8

EXKLUZIVNĚ: TOHLE

19. 1. 2014
zdroj: Metro
Napsali o nás
Prošli jsme se z budoucí stanice áčka Petřiny až na Bořislavku. Cestující tu pojedou až za rok. Už nyní na prodloužené trase metra linky A do Motola jezdí po kolejích mašiny. Cestující nevozí, pracují na stavbě. Jak to tady teď vypadá? Minule jsme museli před procházkou v tunelu nazout holinky. Nyní je vše jinak. Hrubá stavba stanic, do kterých by se s přehledem vešel pětipodlažní dům, je téměř hotová. O eskalátorech si ale můžeme zatím nechat jenom zdát a do útrob nového áčka vcházíme přístupovou štolou Markéta na Vypichu. Před ní se ještě nachází soška svaté Barbory, která je ochránkyní všech razičů. Betonový tunel, kterým sestupujeme do podzemí, bude po dokončení metra zčásti zasypán. S prvními dělníky v reflexních vestách a červených přilbách se proto setkáváme až zhruba po dvou stech metrech, kde pokládají na betonový povrch speciální izolaci. My už se ale blížíme k první stanici metra Petřiny. Před ní si ještě prohlížíme budoucí obratiště vlaků. Na kolejích stojí speciální lokotraktory, na nástupišti betonová budka pro dispečery dopravního podniku. Na nástupišti je vše z betonu, dokonce i velký nápis Petřiny. „Na jaře začneme dláždit nástupiště a dělat architektonické krásno,“ popisuje zástupce ředitele výstavby společnosti Metrostav Jiří Junek. Na jedné straně stanice už je připraveno místo pro výtah, na druhé pro eskalátor. Ten bude zhruba 70 metrů dlouhý. „Vestibul je v hrubé stavbě již téměř dokončený,“ dodává Junek a my pomalu vyrážíme tunelem k další stanici, kterou je Nádraží Veleslavín. Cestou narážíme na speciální místa, kde jsou oba tubusy metra propojeny.

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav