Demolice "Rámusáku" skončí v polovině května, sloužit bude

  • 14. 03. 2014 | zdroj: finance.cz
  • Zpráva

Praha 13. března (ČTK) - Demolice starého tramvajového mostu z Holešovic do Troje přezdívaného Rámusák skončí v polovině května. ČTK to dnes řekl mluvčí společnosti Metrostav František Polák. Jde o jednu z mála prací z komplexu Blanka, kterou stavební firma na konci loňského roku nepřerušila. Pokračovat v demolici firmě nařídil i rozhodčí soud posuzující spory kolem výstavby tunelu Blanka.

"Nyní prakticky končíme demontáž mostních polí a začínáme demontovat jednotlivé pilíře. Na to nasadíme i potápěče, protože pilíře musíme odstranit až do hloubky 1,5 metru pod úroveň dna," řekl ČTK Polák.

Poté na místo vyjedou pracovníci Povodí Vltavy, kteří zkontrolují, zda je dno řeky správně vymodelované a nebude vadit lodní dopravě. "Hotové, včetně této kontroly, to bude do dvou měsíců, tedy v polovině května," zdůraznil Polák.

Starý most, který byl do provozu provizorně uveden už v roce 1981, byl dlouhý 248 metrů a skládal se ze dvou mostů vedle sebe. Každý tvořilo sedm polí dlouhých zhruba 45 metrů, přičemž poslední pole bylo vždy o něco kratší. Nyní se rozebírá proto, že se tramvajová doprava přesune na sousední nový Trojský most, který bude sloužit i automobilové dopravě.

Rozebraná konstrukce však ve starém železe neskončí, může se dále využívat. "Rozšroubovali jsme to a jednotlivé díly konstrukce převážíme na náš stavební dvůr v Počernicích, kde je repasujeme. Je to úplně univerzální konstrukce, která se dá provizorně použít například při stavbách či povodních," podotkl Polák. Připustil však, že v tuto chvíli není další využití konstrukce zcela jasné.

V demolici starého železničního mostu Metrostav pokračoval i poté, co ostatní zbývající práce na tunelovém komplexu Blanka kvůli neproplaceným fakturám za více než dvě miliardy korun a neschválenému postupu dalších prací firma loni v prosinci zastavila. Případ od té doby řeší rozhodčí soud, který už v lednu Metrostavu nařídil pokračovat v několika desítkách prací za zhruba 46 milionů korun. Nejvíce z toho, celkem 27 milionů korun, činí právě demontáž mostu.