Cílem instalace můstků je zvýšení bezpečnosti a komfortu studentů a zaměstnanců, když se potřebují pohybovat v obou budovách. Propojení univerzitních budov můstky vychází z návrhu ateliéru ov-a, tedy vítěze výběrového řízení z roku 2017.
Mostní konstrukce obou lávek tvoří nosník uložený na dva pilíře, které jsou přisazeny k fasádám budov. Konstrukce je z vnější strany zasklená tepelně izolačním sklem. "Plný strop lávky ztužuje konstrukci a brání nadměrnému přehřívání. Podlaha s betonovou vrstvou tlumí chvění konstrukce," uvedl Jiří Opočenský z ateliéru ov-a.
Nápad spojení budov pochází z 30. let minulého století. Tehdy jej představil architekt Antonín Engel v urbanistickém návrhu dejvického kampusu. Engelův návrh však podle architekta VŠCHT Petra Šichtance v dnešní době není realizovatelný. "Nikdy bychom na můstky v původní podobě nezískali stavební povolení. Navíc jsme historizující cestou jít nechtěli, žijeme koneckonců v jiném tisíciletí," uvedl Šichtanc.
Celková cena stavby, kterou provádí firma Metrostav, je 60 milionů korun. Škola bude finanční prostředky čerpat z ministerského dotačního fondu. Na konstrukci obou můstků bylo použito téměř 80 tun oceli. Hmotnost každého z můstků přesáhne 40 tun. Délka lávek je 24 metrů, výška 4,6 metru, šířka dle profilu činí tři až pět metrů.