Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8
  • Úvod
  • Pro média
  • 6. dubna 2015: Den, kdy by mělo metro poprvé projet až do Motola

6. dubna 2015: Den, kdy by mělo metro poprvé projet až do Motola

15. 4. 2014
zdroj: MF DNES, Adéla Paclíková, MF DNES, Adam Váchal
Napsali o nás
Čtyřmi novými stanicemi pražského metra zelené linky A by se cestující měli projet poprvé o příštích Velikonocích. Podle aktuálního harmonogramu výstavby, který má MF DNES k dispozici, se pro spuštění počítá s datem 6. duben 2015. Ve stanicích se teď pracuje na úpravě vestibulů a nástupišť. Přestože aktuální dokument Dopravního podniku o průběhu stavby datum oficiálního otevření 6. 4. 2015 uvádí, podnik nechce nic definitivně slibovat. "Termín zprovoznění prodloužené trasy metra linky A připadá s jistotou na jaro 2015," vysvětluje mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl. Ze stanice Dejvická se už dá po kolejích dojet až do budoucí konečné stanice metra linky A Nemocnice Motol. Soupravy s cestujícími se sice ještě tunely neprohánějí, dělníci se však už mohou svézt takzvanou "muvkou", neboli motorovým univerzálním vozidlem. První opravdové soupravy se na koleje dostanou s největší pravděpodobností až za rok. "Na začátku příštího roku by mohl odstartovat zkušební provoz na prodloužené lince metra A do Motola," říká František Polák, mluvčí společnosti Metrostav, která stavbu provádí. Stále ještě není konec Tunely prodlouženého metra už jsou dokončené a také stanice se již příliš neliší od své konečné podoby. Ale stále to ještě není konec. "Nyní pracujeme především na obkladech a dokončujeme dlažby," popisuje mluvčí Metrostavu František Polák. Své finální podoby se v průběhu letošního roku dočkají také vestibuly, kde nyní stavbaři pracují na nových omítkách, osvětlení a dlažbě. Poté, co budou s prací hotovi, se pustí do montování eskalátorů. Zatímco v budoucí konečné stanici Nemocnice Motol je ještě třeba přizpůsobit část střechy tak, aby na ní mohly růst rostliny, současná konečná "áčka", stanice Dejvická, je již připravena na propojení s novou trasou. "Kvůli propojení nebude třeba žádného omezení provozu ve stanici," říká Polák. Metro, to nejsou jen koleje Součástí výstavby metra linky A do Motola však není pouze samotná podzemní dráha. K celému projektu patří také několik nadzemních staveb. Jednou z nejzásadnějších je autobusový terminál na Veleslavíně. Ten bude oproti původním představám mnohem skromnější, než se plánovalo. Původní projekt totiž počítal s několikapatrovým parkovištěm pro zhruba šest stovek aut a až osmadvacet autobusů. Z projektu za 1,3 miliardy však nakonec sešlo a na místě se počítá s výstavbou parkoviště pro zhruba devadesát vozů. Součástí toho bude mimo jiné povrchový autobusový terminál. Stavba tak nakonec vyjde město zhruba na 50 milionů korun. V blízkosti budoucí stanice Vypich pak vznikne nové obratiště pro autobusy. Současně se zprovozněním linky A do Motola bude také dokončen podchod pod Kukulovou ulicí, který cestujícím umožní přímou cestu ze stanice metra do motolské nemocnice. Obavy ze změn v jízdních řádech Do otevření metra se musí také vyřešit, jak se v jeho okolí změní autobusová a tramvajová doprava. Dá se totiž očekávat, že některé linky, které by nově jezdily souběžně s metrem, dopravce zruší nebo minimálně změní jejich trasy. Na internetu se již dokonce objevily neoficiální návrhy, jak by se městská hromadná doprava mohla po zprovoznění prodloužené linky A změnit. Radnice dotčených městských částí se obávají, že nebudou mít dostatek času se k případným změnám vyjádřit. Pražský radní pro dopravu Jiří Pařízek však včera řekl, že nic takového se nestane a vedení jednotlivých městských částí budou mít dostatek času k podání připomínek.

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav