Vítěz manažerského talentu řídí výstavbu Metrostavu na Islandu. Začínal jako asistent

  • 25. 04. 2014 | zdroj: iHned.cz, Radek Bednařík
  • Zpráva

Mladého manažera Aleše Gottharda přihlásila do soutěže sama společnost Metrostav, ve které je od roku 2007. "Beru to s pokorou, opravdu jsem to nečekal," řekl ke svému vítězství serveru IHNED.cz.

Jedenatřicátník Aleš Gotthard zastává ve stavební společnosti Metrostav funkci manažera. I přes svůj mladý věk má na starosti stavební projekty společnosti na Islandu, kde v současné době firma provádí zakázku za bezmála jeden a půl miliardy korun. To mu vyneslo ocenění Mladý manažerský talent do 35 let.

Jak jste se dostal do soutěže Manažer roku?

Moje společnost mě přihlásila.

Věděl jste o tom? Nebo vás do toho navezli a řekli vám to až pak?

Zavolal mi náš personální ředitel, jestli bych se chtěl účastnit a na takovéto otázky personálního ředitele neříkáte ne.

Jak to probíhalo dál?

Poslali jsme přihlášku, proběhl pohovor a pak až dnešní vyhlášení výsledků.

Čekal jste, že zvítězíte?

Vůbec. Vzhledem ke konkurenci, kterou jsem měl, jsem to opravdu nečekal.

Proč vlastně vybrali ve firmě zrovna vás?

Začalo se nám v posledních letech dařit v zahraničí. A tady v ČR pořád doznívá ekonomická krize. Vstup na zahraniční trhy byl logickým způsobem, jak zabránit výraznému poklesu tržeb. A já jsem byl vybrán hned potom, co jsem nastoupil v roce 2007 do Metrostavu, na jeden zahraniční projekt na Islandu. Tam v současnosti působím znovu, na novém projektu.

Když jste nastoupil do Metrostavu, na jaké pozici jste začínal?

Začínal jsem jako asistent ekonoma projektu. Pak jsem postoupil na pozici ekonoma projektu. Pak dál a nyní jsem jedním z jednatelů organizační složky naší firmy na Islandu a jsem také ředitel tamní výstavby.

Co vás přivedlo zrovna do stavebnictví?

Já jsem ho vystudoval. Proč jsem ho studoval... Nad tím jsem nikdy nepřemýšlel, přihlášku jsem měl na několik vysokých škol. Asi mě hodně bavila technika. Ale to, že zrovna v dnešní době razím tunely, to je opravdu náhoda. Rozhodně to nebylo tak, že bych od svých šesti let věděl přesně, čím chci být.

Co tedy na vaší pozici ředitele stavby na Islandu máte na starosti?

Nyní řídím stavbu nejdelšího silničního tunelu na Islandu, který děláme společně s jednou islandskou firmou. Tamní trh má poměrně velký potenciál, byť je to malý ostrov, který před několika lety téměř zkrachoval. Nyní jsou stabilizovaní a pokračují v projektech o kterých opravdu nevím, jak je dokáží vlastně financovat.

Jaké projekty Metrostav na Islandu už dělal?

V roce 2006 až 2009 jsme razili dva silniční tunely o délce deseti kilometrů. Nyní je to podobná zakázka, kdy celková délka tunelu je přes sedm a půl kilometru. Tyto stavby jsou pro nás i velice významné jako reference. Díky nim jsme získali tři zakázky ve Finsku, které už jsme dokončili.

Česko zná manažery roku. Ocenění byli lidé ze společností Farmet nebo SIKO - čtěte ZDE

Čeští manažeři berou 30krát víc než jejich podřízení. V USA to může být až 354krát víc - čtěte ZDE

Jaká byla finanční hodnota těchto dvou zakázek?

Ta nynější je za jeden a půl miliardy korun, ta předchozí za přibližně stejnou částku.

Jak vidíte svou kariéru dál? Projeví se dnešní ocenění třeba na vaší výplatní pásce?

To nechám na svých nadřízených. Beru to s pokorou, opravdu jsem to nečekal, zatím to pořád zpracovávám.

Budete dnes slavit?

Dnes budu balit. Zítra letím do Kodaně a pak zpátky na Island. Včera jsem přiletěl do Čech jenom kvůli dnešnímu vyhlášení.