V lednu a únoru se sice na razicí štít Viktorie valilo až 25 litrů podzemní vody za vteřinu, ale na to stavbaře připravila ražba prvního jižního tubusu.
„Práce šly dosud lépe díky opatřením po zkušenostech z ražby prvního tunelu. Odhad prorážky je do konce tohoto roku, ještě máme před sebou bezmála polovinu a momentálně se nacházíme ve složité středové oblasti s nízkým nadložím,“ uvedl vedoucí ražeb Metrostavu Ing. Štefan Ivor.
Kromě toho se ale pracuje na propojkách obou tubusů vzdálených 30 metrů. Propojky mají sloužit při případné evakuaci cestujících z jednoho tubusu do druhého.Původně jich mělo být 14, ale jejich počet klesl na osm. Zároveň s tím stavbaři v hotovém jižním tubusu betonují 40 centimetrů silnou desku, podklad pro budoucí koleje.
Stavba za bezmála čtyři miliardy korun začala v roce 2015. Trať mezi Plzní a Prahou zkrátí o 6,1 kilometru, vlaky zrychlí asi o 10 minut
Letos bude tunel hotový, odhadují stavbaři
11. 4. 2017
Napsali o násRažba pod vrchy Homolka a Chlum jde zatím dobře. Plzeň, Kyšice – Ražba druhého tubusu železničního tunelu mezi Kyšicemi a Plzní, který bude s délkou 4,1 km nejdelším tunelem v Českérepublice, je za polovinou.