Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8

Stavbaři budou až pět metrů pod hladinou řeky Otavy

1. 3. 2018
zdroj: Písecký deník Písecko LIBUŠE KOLÁŘOVÁ
Napsali o nás

Milan Hromádka: Zrealizovat technicky náročnou stavbu je obrovskou výzvou

Písek – Stavba lávky nad Václavským jezem, kterou navrhl písecký rodák, věhlasný architekt Josef Pleskot, nebude pro stavbaře jednoduchou záležitostí. Přesto se společnost Metrostav přihlásila i do opakovaného výběrového řízení a uspěla.

            „Prováděli jsme před třemi lety rekonstrukci Václavského jezu, takže řeku a celou lokalitu velmi dobře známe. Mě osobně získání zrovna této zakázky potěšilo, protože jsem Písečák,“ říká Milan Hromádka z Metrostavu, vedoucí projektu této stavby.

 * Nezbrzdilo zahájení stavby mrazivé počasí?

            Rozhodně ne. Stavba začala budováním přístupových cest v řece, kde vytvoříme štětovnicovou jímku, ze které vytěžíme zeminu a vyčerpáme vodu. V jímce budeme realizovat základové konstrukce a nahoru porostou železobetonové pilíře. Betonovat se začne až na jaře. Než se zlepší počasí, dělají se přípravné práce.

 * Jak hluboko pod hladinu řeky se dostanete a nebude vám Otava působit potíže?

            Dostaneme se čtyři až pět metrů pod hladinu a určitě se budeme muset vyrovnat s velkými přívaly vody ve dně štětové jímky.

 * Na kolika pilířích bude mostní konstrukce upevněná?

             Na dvou. Jeden bude u elektrárny a druhý zhruba v polovině řeky. Kromě toho budou opěrné konstrukce na obou březích řeky, na které se lávka posadí. Největší rozsah prací budeme provádět v létě. Vzhledem k tomu, že hotovou lávku musíme městu předat do 15. září, bude to znamenat velký tlak na naše pracovníky.

 * Václavský jez je oblíbeným místem Písečáků pro koupání. Jak je stavba omezí?

            S určitým omezením v letošním létě musí počítat. I my budeme mít problém s omezenými rozměry staveniště kolem řeky. Na montáž lávky bude potřeba velký jeřáb. Už jsme si prostor rozměřovali, a pokud bychom provedli nejdříve konstrukce na břehu, jeřáb se nám sem nevejde. Takže musíme postavit jeřáb, osadit lávku a konstrukce na břehu dělat až na závěr.

* Čím je pro vás jako stavbaře písecká lávka zajímavá?

             Určitě to jsou práce pod hladinou řeky, i když nejsou vůbec jednoduché. Velice zajímavá je už samotná unikátní konstrukce lávky navržená architektem Josefem Pleskotem. Zrealizovat takto technicky náročnou stavbu je pro mě i pro mé kolegy obrovskou výzvou, ale věřím, že zúročíme naše zkušenosti a obyvatelům Písku předáme lávku včas a v perfektní kvalitě.

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav