Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8

Krasavec útočí na výhru

19. 9. 2014
zdroj: 5plus2, Jaroslav Šafránek
Napsali o nás
Unikátní cyklolávka přes Labe u Čelákovic aspiruje na cenu Stavba roku 2014 ČELÁKOVICE / „Je to dokonalý krasavec. Už jsem mu dala svůj hlas,“ usmívá se Vilma Fajtová. Stojíme na cyklostezce podél Labe a před námi se tyčí nová dominanta Čelákovic, unikátní technologií vystavěná a na lanové konstrukci zavěšená cyklolávka, která nedávno nahradila svou bezmála osmdesátiletou předchůdkyni. Líbí se nejen laikům, ale i lidem „od fochu“, tedy architektům. Ti ji před pár dny vybrali mezi finálovou patnáctku slavné soutěže Stavba roku 2014. V průběžném internetovém hlasování na stránkách organizátorů se zatím most drží mezi elitou - před uzávěrkou tohoto vydání týdeníku 5plus2 mu patřilo 3. místo. Vítězem klání se přitom stane pět „nejobodovanějších“ staveb bez určení pořadí. „Máme rádi jednoduché a účelné věci a tato konstrukce pro nás byla velkou výzvou,“ vysvětluje Milan Kalný ze společnosti Pontex, jeden ze spoluautorů technického řešení lávky. „Je vytvořena z ultravysokoodolného betonu a vyztužena unikátními ocelovými vlákny. V České republice zatím podobnou technologií žádný takový most ještě nevznikl.“ Vedle Kalného spolupracovali na vzniku nové labské dominanty i Václav Kvasnička, Jan Komanec a respektovaný architekt Petr Keil. Dodavatelem projektu byl Metrostav a na investici ve výši zhruba čtyřiceti milionů korun se významnou měrou podílela čelákovická radnice v čele s tehdejším starostou Josefem Pátkem. „Když jsem novou lávku spatřil poprvé na vlastní oči, ucítil jsem velké zadostiučinění,“ vzpomíná Pátek. „Ve hře totiž původně bylo hned několik jejích podob a já celou dobu bojoval právě za tuhle. Nominace do finále Stavby roku 2014 je podle mě zcela zasloužená a doufám, že ji občané z Čelákovic a okolí co nejhojněji podpoří v internetovém hlasování.“ Životnost elegantního, 254 metrů dlouhého a v nejvyšším bodě čtrnáct metrů nad hladinou se pnoucího mostu je podle odborníků nejméně sto let. Díky šířce 4,65 metru pak navíc v naléhavých případech umožní přejezd na káranskou stranu i všem složkám záchranného systému. Tato konstrukce pro nás byla velkou výzvou.

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav