Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8

Most už se rýsuje, likvidace sesuvu na D8 začíná

23. 9. 2015
zdroj: denik.cz Ústecký kraj
Napsali o nás
Prackovice n. L., Radejčín – Druhá etapa prací na zabezpečení a sanaci sesuvu půdy, který dálnici D8 zavalil předloni v červnu, začíná podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ve čtvrtek 24. září. Na místo se u té příležitosti chystají vyrazit také ministři Andrej Babiš a Dan Ťok (oba za ANO). Ministr dopravy přitom už dříve přislíbil, že dálnice do Německa bude průjezdná do konce roku 2016. Údolí překlenula první mostovka Přestože sesuv a následné opravy poškozené části dálnice D8 pod kamenolomem Dobkovičky stavbaře pravděpodobně ještě potrápí, v jiných úsecích práce pokračují podle plánu. Příkladem je stavba nového mostu mezi tunely Prackovice a Radejčín, jinak také označovaného jako most přes Uhelnou strouhu. Každý z tunelů je tvořen dvěma tubusy. Také most proto budou tvořit dvě samostatné ocelové konstrukce spřažené železobetonovou horní deskou. První ocelové nosníky stavbaři na místě už smontovali a vysunuli přes údolí na železobetonové podpěry, konstrukce levého mostu teprve přijde na řadu. Ocelovou konstrukci postupně vysouvají „Části ocelové konstrukce vyrábíme v Praze. Po převozu na stavbu se smontují a svaří v takzvané výrobně před radejčínským tunelem. Pomocí hydraulických lisů se mostovka následně vysouvá směrem k tunelu Prackovice," popsal Jiří Pružina z firmy Metrostav, která má práce v tomto úseku dálnice na starosti. Celá spodní stavba mostu je téměř dokončená. Nosnou konstrukci stavbaři usazují na celkem čtyři podpěry – dvě opěry na krajích a dva pilíře mezi nimi. „U pravého mostu nyní probíhá příprava na usazení pevných ložisek na pilířích, poté budou následovat ložiska na opěrách," doplnil stavbyvedoucí Martin Soukup. Práce na založení nového mostu přes Uhelnou strouhu začaly letos v březnu. Po zhruba půl roce stavbaři téměř dokončili celou spodní stavbu a pokračují v usazování pravé ocelové konstrukce mostu. Levá teprve přijde na řadu. Poprvé by se tudy lidé mohli svézt na konci příštího roku, což je oficiální termín otevření celé dálnice, respektive posledního nezprovozněného úseku Bílinka – Řehlovice. V příštím týdnu podle něj mají začít přípravy na výsun levé konstrukce. „Po zpětném zásypu výrobny pravého mostu začneme během příštího týdne s odtěžováním zeminy z levé výrobny, která bude sloužit pro navážení a montáž ocelové konstrukce levého mostu," sdělil Soukup. Výsun levé mostovky bude podle něj dokončený ale až v příštím roce. „Ještě letos bychom chtěli stihnout tak dva postupy výsunu, hotovo však bude až příští rok," potvrdil stavbyvedoucí. Práce pokračují i v samotných tunelech. Prackovický je v jedné tunelové troubě dlouhý 260 a ve druhé 270 metrů, radejčínský 600 a 620 metrů. Oba tunely ještě bude nutné přes most nad údolím také technologicky propojit. Z tunelu Radejčín dálnice povede přes další most překlenující polní cestu u Radejčína, poté se svažuje kolem Habrovan až k Řehlovicím. Tamní mimoúrovňová křižovatka je takřka hotová. Podle Františka Zukersteina z ŘSD je ale stále celá řada věcí, které mohou dostavbu dálnice v termínu zkomplikovat.

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav