Na průzkum území se připravují archeologové
Českobudějovicko – Novou stopu vybrali projektanti pro dálnici D3 na úseku Bošilec – Ševětín, jehož stavba byla nedávno slavnostně zahájena. V části od Veselí nad Lužnicí po Bošilec, který už se staví, se dálková komunikace přidrží současné trasy hlavního tahu z Českých Budějovic na Prahu. Navazující úsek od Bošilce k Ševětínu ale povede většinou „po zeleném“.
Mezi Bošilcem a Ševětínem momentálně probíhá proces předání staveniště. Například se překládají inženýrské sítě, aby se trasa „uvolnila“ pro stavební firmy. Zmíněný úsek dálnice D3 má za 1,2 miliardy korun postavit sdružení firem Metrostav – Swietelsky – Doprastav. Podle Františka Fryše, ředitele odštěpného závodu Dopravní stavby JIH společnosti SWIETELSKY se na stavbě začne zajištěním přístupů, dopravních cest na staveniště, zemními pracemi – konkrétně skrývkami ornice nebo třeba zakládáním mostních objektů. „Úsek začíná u Bošilecké křižovatky a zčásti se dotýká železničního koridoru,“ popisuje trasu budoucí komunikace František Fryš. Dodává, že linie dálnice je vedena až k Ševětínu z velké části „po zeleném“ mimo stávající trasu silnice I/3.
Jedním z prvních míst, kde budou vidět stavbaři, bude i okraj Ševětína, směrem na Mazelov, kde vznikne nová mimoúrovňová křižovatka. Ta má umožnit napojení stavby na obchvat městysu a také na blízký lom společnosti Kámen a písek Český Krumlov, aby se těžká nákladní doprava pokud možno co nejdříve vyhnula samotnému Ševětínu.
Ve sdružení firem mají většinu prací odvést Metrostav a Swietelsky. Metrostav se zaměří hlavně na zemní práce a některé mostní objekty. Swietelsky na vodohospodářské sítě, konstrukci vozovek a asfalty a menší podíl má Doprastav hlavně v oblasti mostních objektů.
Na trase dálnice se chystá i archeologický průzkum. Podle Františka Fryše je to standardní záležitost. „Dokonce už jsme byli archeology varováni, že tam asi nějaké nálezy budou,“ dodává s úsměvem František Fryš a připojuje, že stavbaři s průzkumemsamozřejmě počítají.
***
Průmyslová zóna U dvora Švamberk vzniká v souvislosti s dálnicí D3 průmyslová zóna. „Zatím jsme schválili záměr změny územního plánu,“ říká starostka Ševětína Romana Hajská. Zóna je plánována zhruba na 40 hektarech v pruhu území mezi budoucí dálnicí D3 a současnou I/3, kterou bude zčásti i překračovat. Jde o soukromé pozemky, momentálně pole a opuštěný dvůr. Změna územního plánu by měla trvat asi do poloviny příštího roku.
Dálnice chystá novou trasu
13. 10. 2015
zdroj: Českobudějovický deník EDWIN OTTA
Napsali o nás