Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8
  • Úvod
  • Pro média
  • Blankou projede denně v průměru 62 tisíc aut a číslo stále roste

Blankou projede denně v průměru 62 tisíc aut a číslo stále roste

9. 4. 2016
zdroj: zpravy.iDNES.cz Zprávy / Domácí
Napsali o nás
Tunelovým komplexem Blanka v Praze projelo během prvního půl roku provozu denně průměrně 62 tisíc vozidel. Jeho obliba mezi řidiči stále stoupá, v březnu provoz vyšplhal přes 70 tisíc aut denně. Vyplývá to ze statistik, které má ČTK k dispozici. Provoz byl nejnižší hned po otevření tunelu a během vánočních svátků. To se pohyboval mezi 44 a 46 tisíci aut denně. Poprvé byla denní hranice 70 tisíc aut pokořena loni v polovině prosince. V březnu provoz narostl na 70 300 vozidel. V souvislosti s otevřením stavby klesl provoz v ulici Milady Horákové, Argentinské, Veletržní, na nábřeží Kapitána Jaroše a Nuselském mostě. Výrazně se po otevření Blanky zhoršil provoz v oblasti Vítězného náměstí v Praze 6. Pomohl by obchvat vedoucí ze Svatovítské do Evropské ulice, ten ale bude stát až za několik let ( o dopadu Blanky na provoz v Praze čtěte více zde ). Zvědavci už provoz nebrzdí, řidiči se ale v tunelech otáčí Největší potíže v provozu Blanky dělali zvědavci, kteří hlavně zpočátku v tunelu zastavovali a fotili si jej. Dispečeři zaznamenali několik případů, kdy se v tunelu pohybovali chodci. Takové situace už se ale příliš neopakují. „V současnosti jsou problémem hlavně řidiči, kteří se v tunelu otáčí,“ řekla mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková. Řidiči, kteří si spletou směr, se v tunelu otáčí hlavně v nočních hodinách, kdy není takový provoz. Ze zatím ne zcela jasných důvodů se v polovině března tunel asi na dvě hodiny automaticky obousměrně uzavřel a zkomplikoval tak dopravu v metropoli. Tvořily se dlouhé kolony ( podrobnosti zde ). Blanka vyšla na 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard více, než bylo původně plánováno. Praha dosud vede s dodavateli arbitráže kvůli neproplaceným fakturám.

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav