Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8
  • Úvod
  • Pro média
  • Přes dva tisíce kilometrů na kole pro zážitky a dobrou věc

Přes dva tisíce kilometrů na kole pro zážitky a dobrou věc

25. 6. 2017
zdroj: tyden.cz Zábava - red -
Napsali o nás

Nejdelší cyklistický maraton ve střední Evropě, Metrostav Handy Cyklo Maraton, čeká letošní rok 2222 kilometrů za 111 hodin.

Nejdelší cyklistický maraton ve střední Evropě, Metrostav Handy Cyklo Maraton, čeká letošní rok 2222 kilometrů za 111 hodin. Česko je zeměcyklistům zaslíbená a dlouhodobě se jedná o nejpopulárnější volnočasovou aktivitu.

Nejdelší cyklistický maraton ve střední Evropě, Metrostav Handy Cyklo Maraton, čeká letošní rok 2222 kilometrů za 111 hodin. Česko je země cyklistům zaslíbená a dlouhodobě se jedná o nejpopulárnější volnočasovou aktivitu. Díky tomu nemá tato jedinečná akce nouzi o účastníky, nicméně souboj o vítězství není na rozdíl od tradičních maratonů v tomto případě to nejdůležitější.

Jízda, kterou založil handicapovaný sportovec Heřman Volf, předseda neziskové organizace Cesta za snem, letos odstartuje prvního srpna v Praze. A protože je Praha matka měst, po více než dvoutisících kilometrech, ve kterých zavítají účastníci i mimo Českou republiku - do Drážďan, přijde na řadu finální rovinka opět v Praze, tentokrát v samém centru.

Závod se jede nonstop bez zastavení v týmech o čtyřech či osmi členech. To nejdůležitější ovšem je, že jsou týmy smíšené. V každé skupince musí být minimálně jeden handicapovaný závodník. "Jezdí s námi vozíčkáři, amputáři, ale také nevidomí na tandemových kolech, neslyšící, lidé s dětskou mozkovou obrnou. Chceme lidem ukázat, že týmová spolupráce mezi zdravými a handicapovanými je možná a není to v podstatě nic složitého. Stačí jen chtít, postavit družstvo a vyrazit," vysvětluje Volf.

I přesto, že nejdůležitější věcí na celém závodu je integrace handicapovaných lidí mezi zdravé spoluobčany, týmy závodí o co nejlepší umístění.

Fanoušci po celé České republice

Rok 2017 je ve znamení baroka. Proto účastníky závodu čeká jízda, ve které navštíví všech čtrnáct krajů. Cíle v jednotlivých krajích budou barokní památky, pořadatelé jich vybrali přes dvacet a řadí se mezi takzvané povinné průjezdní body. První Handy Cyklo Maraton odstartoval v srpnu 2013, loňský rok se účastnilo více než tři stovky nadšených cyklistů.

Spolupráce s největší tuzemskou stavební firmou

Spolupráce se stavební firmou Metrostav vznikla tak, že se její zaměstnanci zúčastnili Handy Cyklo Maratonu již před dvěma roky. Ke generálnímu partnerství Metrostav přivedla dlouhodobá angažovanost v oblasti filantropie a společenské odpovědnosti. Firma je navíc zakládajícím členem platformy Byznys pro společnost a za podporu potřebných lidí získala již řadu ocenění. "Jsme moc rádi, že se jedná o tradiční českou společnost s dlouhou historií. Velmi mile nás také překvapil přístup vedení Metrostavu v čele s jeho prezidentem Jiřím Bělohlavem. Od prvních jednání máme chuť se v projektu maratonu realizovat a hledat nové možnosti, jak závod posunout zase o kus dál," komentuje Volf.

Příběh zakladatele závodu

Jemu změnil v roce 2006 život těžký úraz na lyžích, který ho připoutal na invalidní vozík. Od dětství přitom plaval, věnoval se atletice a lyžoval. "Neuměl jsem si představit, co budu dělat, když jsem byl zvyklý denně sportovat, pracovat, hrát si s dětmi. Zkrátka žít naplno," vzpomíná dnes dvaapadesátiletý Volf. Nechtěl si připustit, že by se "jen" naučil žít na vozíku. Chtěl znovu sportovat. Na lyže se vrátil přesně rok a den po úrazu. Nyní nejvíc jezdí na upraveném kole s ručním pohonem pro zdravotně handicapované. Každý rok na něm s kamarády podniká velkou cestu a snaží se svým výkonem motivovat i ostatní. Před pěti lety ujel během dvaceti dnů téměř patnáct set kilometrů do Vatikánu, kde se setkal s papežem Benediktem XVI. Přivezl mu poselství naděje českých vozíčkářů. Každý den ujel pomocí svých silných paží téměř sto kilometrů, zdolal i Alpy. Svůj výkon ale nepovažuje za obdivuhodný. "Měli jsme prostě cíl. Beznaději nepropadáme nikdy, to bychom nikam nedojeli."

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav