Polsko má dlouhodobě pověst pohřebiště stavebních společností. I čeští a slovenští stavaři si několikrát spálili prsty a z polského investora se stal v nadsázce několikanásobný vrah hospodářských výsledků firem. Když Metrostav ohlásil, že získal v Polsku zakázku na část obchvatu Varšavy, málokdo věřil, že nedopadne stejně špatně. I místní jednička na trhu Budimex se projektu bála natolik, že raději zdvojnásobila nabídkovou cenu. Poláci jednoduše nevěřili, že se dá složitý obchvat za tak krátkou dobu a tak malé peníze postavit. Metrostav uspěl a navrch vyhrál obří zakázku v Gdaňsku. Jak a díky čemu, to se dočtete v aktuálním čísle Silnic železnic.
V zahraničí se daří i dalším firmám. Hochtief úspěšně válčí na Slovensku, Subterra zrekonstruovala v maďarském Székesfehérváru železniční stanici a zajímavou studii pro lotyšské železnice zrealizoval SUDOP Praha. I proto jsme věnovali v čísle zahraničním stavbám samostatný blok.
Mimochodem v čísle, které se na sto stranách věnuje výlučně železniční infrastruktuře. Železnice zažívá nejbouřlivější rok své polistopadové existence. Staví se po celé republice a pokusili jsme se zmapovat alespoň to nejdůležitější, co se děje kolem českých kolejích. Včetně investičních plánů SŽDC, které v rozsáhlém rozhovoru představuje Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele pro modernizaci dráhy.
Polské vítězství
23. 11. 2015
zdroj: Silnice a železnice Petr Svoboda Editorial
Napsali o nás