Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8

Stavbaři rozeberou viadukt. Koridor dostává druhou kolej

9. 3. 2016
zdroj: Mladá fronta DNES Kraj Plzeňský Petr Ježek
Napsali o nás
Stavbaři rozeberou viadukt. Koridor dostává druhou kolej S mnoha omezeními se musejí v Plzni vypořádat motoristé, chodci i MHD PLZEŇ Stavbaři se po necelém půl roce vrátili na frekventovanou železniční trať, která protíná plzeňskou čtvrť Doubravka. Jednu kolej mezi hlavním nádražím a odbočením do budoucího tunelu pod vrchem Chlum nově udělali v loňském roce, nyní se pustili do druhé. To, jak práce postupují, poznávají i lidé, kteří vlakem vůbec nejezdí. Od úterý kromě autobusů městské dopravy a vozidel stavby neprojede nikdo jiný pod viaduktem v Mohylové ulici. Od soboty bude zákaz platit i pro MHD. „Kompletní uzavírka v Mohylové ulici začne 12. března ráno. Linka číslo 30 bude jezdit obousměrně po objízdné trase Chrástecká – Doubravecká – Jateční a Těšínská. Linka 28 bude uzavřený úsek objíždět přes Staniční a Těšínskou ulici,“ upozorňují plzeňské dopravní podniky. Po téhle trase se budou autobusy pohybovat do 19. března. V průběhu úplné uzavírky budou stavbaři bourat zbývající část kamenného viaduktu, po kterém vlaky jezdily přesně 132 let. Poslední souprava s cestujícími po něm projela letos 29. února. „Omezení dopravy a práce na druhé traťové koleji začaly 1. března. Zprovoznění koleje v tomto úseku je plánované k letošnímu 29. červenci,“ uvedl Milan Majer z oddělení realizace staveb Správy železniční dopravní cesty. Při loňském budování první z koridorových kolejí stavbaři zbořili poloviny mostů nad Potoční a Mohylovou ulicí, sundali a na kusy rozřezali i kovovou konstrukci mostu nad řekou Úslavou u Těšínské ulice. Specialista na mosty a železniční stavby z Metrostavu Tomáš Wangler loni na podzim při zkouškách průhybů nové části viaduktu nad Mohylovou ulicí vysvětloval, s čím vším se museli projektanti a stavbaři vypořádat. „Původní kolej je z roku 1884, o druhou byla trať rozšířena v roce 1925. Ta mladší podstoupila přestavbu jako první. Spára mezi oběma původními mosty byla postavena tak nešikovně, že jsme museli odříznout i část původního mostu, aby se tam dala usadit nová konstrukce. Ty nejlepší kameny byly na stranách, výplň je z mnohem horšího zdiva. Proto jsme museli složitě dělat v několika etapách různé kotvy, svlaky nebo betonové límce, abychom zachovali provoz na původním mostě a vedle něj mohli budovat nový,“ vysvětlil tehdy Tomáš Wangler. Právě tyhle kotvy a další zpevnění včera dopoledne kontrolovali technici na původní části kamenného viaduktu. Podle informací MF DNES by těžká technika měla kamennou stavbu rozebrat a odvézt právě v průběhu příštího týdne. Pak by měli stavbaři začít demolovat kamenný most nad Potoční ulicí. Doubravecký starosta Michal Chalupný řekl, že letos už nenastane situace, kdy by lidé bydlící mezi železniční tratí a řekou Úslavou nemohli najít cestu pro bezpečné podejití hlavní železniční trati Plzeň – Praha. „Domluvili jsme se se stavbaři, že nenastane situace, aby byly současně uzavřené průchody pro pěší pod mosty v Potoční a Mohylové ulici. Podařilo se nám ještě víc, a to že budou zachované vždy dva průchody. Buď podchod pod železniční zastávkou a pod jedním z mostů, nebo pod oběma viadukty,“ uvedl starosta Michal Chalupný. Úterní uzavření podjezdu v Mohylové ulici se projevilo už v ranní špičce. Kolona na objízdné trase v Jateční ulici byla výrazně delší, než bylo obvyklé v posledních týdnech. Rekonstrukce železniční trati od plzeňského hlavního nádraží k vrchu Chlum je součástí výstavby železničního koridoru Plzeň – Rokycany. Do něj patří i budoucí nejdelší železniční tunel v zemi mezi Kyšicemi a Plzní. V dubnu by měla skončit ražba první ze dvou tunelových rour, první vlak tudy projede zřejmě v roce 2018. *** Fakta Dopravní omezení * po jedné koleji budou jezdit vlaky mezi plzeňským hlavním nádražím a Chrástem do 29. července * stavbaři zdemolují kamenné mosty v Potoční a Mohylové ulici, místo nich postaví nové * ty budou totožné s mostními konstrukcemi, které byly pod první z kolejí vybudovány už v loňském roce * kvůli bourání mostu v Mohylové ulici bude od soboty 12. března silnice uzavřena i pro městskou dopravu, autobusy linek 28 a 30 budou jezdit asi týden po objíždkách * krátkodobá úplná uzavírka je plánována i na duben, kdy jeřáb bude usazovat na pilíře v Mohylové ulici novou konstrukci mostu * sundání velkým jeřábem a pak rozřezání na kusy čeká i původní konstrukci železničního mostu přes řeku Úslavu vedle Těšínské ulice * místo ní jeřáby usadí nový most, pak dojde i k odbourání už nepotřebného kamenného středového pilíře na břehu řeky * po celou dobu stavebních prací mají být pro pěší zajištěna dvě ze tří míst pro bezpečný průchod pod tratí: pod železniční zastávkou a pod mosty v Mohylové a Potoční ulici

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav