Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8

Na invalidním vozíku život nekončí

10. 5. 2016
zdroj: Žďárský deník Žďársko HANA KABRDOVÁ
Napsali o nás
Maraton podpoří ty, kteří se vyrovnávají s invalidním vozíkem Velké Meziříčí – Na týmy štafetového cyklistického Metrostav cyklo handy maratonu čeká 2222 kilometrů, které musí zdolat za 111 hodin. V každém družstvu pojede handicapovaný sportovec. Trasa vede po celé České republice. „Soutěžící navštíví všech čtrnáct krajů, v každém z nich jsou dva průjezdní body. Jeden je dokonce v Bratislavě,“ uvedl Jiří Charvát, předseda Handicap sport clubu Velké Meziříčí. Právě tento klub teď organizuje osmičlenný tým, který se postaví na start za Vysočinu. Dva členové jsou ze Žďáru nad Sázavou, dva z Velkého Meziříčí. Druhou polovinu týmu tvoří sportovci z Jihlavska. Jiří Charvát bude cyklistům k dispozici v doprovodném vozidle. V každém týmu musí jet alespoň jeden handicapovaný sportovec. „Každý účastník musí ujet minimálně sto kilometrů. Za každý kilometr navíc ujetý handicapovaným sportovcem se v celkovém součtu týmu odečítá minuta,“ vysvětlil Charvát. Za velkomeziříčský klub vyjede na hanbiku Milan Bartůněk, který v maratonu nebude závodit poprvé. Druhým cyklistou, který usedne na hanbike, je Petr Boháček ze Žďáru nad Sázavou. Jednotlivé týmy závodí pro někoho, kdo se nově vyrovnává s upoutáním na invalidní vozík. „Naše družstvo letos podpoří Standu Hájka z Rudíkova, který na podzim utrpěl úraz na motorce,“ sdělil Charvát. Neznamená to ale, že by týmy pro svého svěřence získávaly finance. „Organizátoři maratonu připravují program, v němž lidem pomohou vyrovnat se s novou situací a hlavně jim ukáží, že usednutím na invalidní vozík život zdaleka nekončí. Snaží se je zkrátka znovu nakopnout do života,“ usmál se Charvát. Maraton se jede nepřetržitě, dnem i nocí. „Startuje se 2. srpna u Pražského hradu,“ uvedl Tomáš Pchálek z marketingu závodu. „Důležitější než výhra je ale ukázat, že nehandicapovaní a handicapovaní mohou společně tvořit jeden fungující tým, který má šanci obstát i v podmínkách extrémního závodu. Cílem ale není dosáhnout co nejlepšího výsledného času, nýbrž reprezentovat co možná nejlépe myšlenky vzájemné spolupráce, integrace, solidarity a přátelství,“ dodal Tomáš Pchálek.

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav