Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8
  • Úvod
  • Pro média
  • Opravy a omezení provozu. To je letní realita na silnicích

Opravy a omezení provozu. To je letní realita na silnicích

22. 7. 2016
zdroj: Chebský deník str. 1 (bur, mel)
Napsali o nás
S komplikacemi musí řidiči počítat do září například na dálnici Karlovarský kraj – Omezení provozu, objížďky nebo úplné uzavírky. Taková je letní realita na mnoha silnicích v Karlovarském kraji. Je to pochopitelné, silničáři využívají příznivého počasí, aby vyspravili co nejvíce komunikací. Řidiči se s nimi potkají na dálnici D6, ale i na ostatních silnicích v regionu. A pozor, s prázdninami opravy neskončí. Na dálnici D6 je třeba počítat přibližně do 21. srpna s tím, že je uzavřena polovina mostu přes Ohři u transmotelu. A to ve směru od Karlových Varů na Sokolov. Provoz je tady sveden v obou směrech na druhou polovinu mostu. „Není vyloučeno, že oprava vozovky skončí dříve. Záleží to na počasí,“ uvedl Lukáš Hnízdil, ředitel karlovarské krajské správy Ředitelství silnic a dálnic ČR. Upozorňuje, že s dalším zásadním omezením provozu je ale třeba počítat po skončení prázdnin na silnici R6 od Karlových Varů na Prahu. „V úseku od Andělské Hory k Horním Tašovicím začne rekonstrukce povrchu v úseku dlouhém kolem čtyř kilometrů. Půjde o akci ve stejném rozsahu, jako byla loňská oprava této silnice od Karlových Varů k Andělské Hoře,“ poznamenal Hnízdil. Od pondělí 25. srpna musí motoristé počítat s částečnou uzavírkou dálnice D6 na Chebsku v úseku křižovatka Jesenice. Uzavírky pravého jízdního pruhu, levého pruhu a nájezdů i sjezdů jsou tady rozplánovány kvůli opravám komunikace v podstatě až do 11. září. Silničáři proto upozorňují, aby byli řidiči v tomto úseku maximálně pozorní a sledovali dopravní značení. S technikou silničářů se mohou motoristé v současnosti potkat rovněž na silnici mezi Karlovými Vary a Ostrovem. Opravuje se rovněž část komunikace mezi Sokolovem a Starým Sedlem. V termínu od pátku 29. července do soboty 6. srpna bude z důvodu montáže pojezdových drah pro přesun nové ocelové konstrukce železničního mostu pro dopravu zcela uzavřen most přes Ohři v Jindřichově u Chebu. Výstavba nového mostu (na snímku) přitom přišla na 93 milionů korun. „Objízdná trasa je vedena po silnicích III/21226, III/21217 a III/21227 ve směru od Hradiště a po silnicích II/606, II/214, I/21, III/21217 a III/21227 ve směru od Chebu. Prosíme řidiče, aby v uvedených lokalitách respektovali dopravní značení,“ upozornila tisková mluvčí města Chebu Simona Liptáková. V úterý 2. srpna bude most uzavřen nejen pro motorová vozidla, ale i pro pěší. „V tento den bude přesun pěších z Jindřichova do Tršnic a zpět zajištěn náhradní dopravou, a to vozidlem společnosti Metrostav na základě telefonické objednávky na čísle 606 732 072,“ poznamenala Simona Liptáková. V souvislosti s rekonstrukcí železničního mostu dojde v termínu 2. až 5. srpna také k uzavření železničního přejezdu na silnici III. třídy číslo 21228 mezi obcemi Jindřichov a Tršnice. A proč se vůbec k výměně mostu přistoupilo? „K výměně mostu se přistoupilo z důvodu špatného technického stavu stávající konstrukce, který v současnosti umožňoval pojezd železničních vozidel maximální rychlostí 50 km/h. Výměna staré konstrukce za novou, moderní umožní zvýšení rychlosti až na 100 km/h,“ vysvětlil tiskový mluvčí Metrostavu Vojtěch Kostiha s tím, že most má železobetonové opěry, nosná konstrukce je ocelová. Navíc se výměnou mostu sníží hluková zátěž vlivem projíždějících vlaků v okolí mostu a sníží se náklady na údržbu mostu. „Netradiční je kombinace jeho barevného provedení, kdy budou výztužné oblouky a závěsy krvavě červené a mostovka šedivá. Předmontáž ocelové konstrukce trvala přibližně 4 měsíce, osazení mostu z předmontážní plošiny do definitivní polohy bude trvat 3 dny,“ upřesnil mluvčí Vojtěch Kostiha. Most je 69 metrů dlouhý, 11 metrů široký a váží 610 tun. „Nový most nebude mít pilíře v řece, a to hned ze dvou důvodů. Nebude hrozit jejich podemletí protékající vodou a také v případě povodní nebudou pilíře tvořit překážku v korytu toku řeky,“ podotkl tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiáš. „V ceně stavby, která činí 93,3 milionu korun, je však započítána i úprava železničního spodku a svršku v přilehlém úseku mostu, úprava trakčního vedení a sdělovacích a zabezpečovacích kabelů,“ dodal. DOPRAVNÍ KOMPLIKACE nastanou od 29. července do 6. srpna také v obci Jindřichov u Chebu. A to důvodu usazení nového železničního mostu přes řeku Ohři. V těchto dnech pracovníci stavební společnosti Metrostav připravují most k ukotvení.

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav