Tři nové železniční mosty v Plzni podstoupily zátěžový test. Najely na ně dvě parní lokomotivy. Specialisté z ČVUT přesnými přístroji zjišťovali, o kolik se konstrukce mostu prohnula, když ji zatížily lokomotivy vážící dohromady 359 tun.
Specialista na mosty z Metrostavu Tomáš Wangler uvedl, že nejdelší most přes řeku Úslavu se může prohnout o 35,8 milimetru, v Potoční ulici o 18,9 milimetru a nad Mohylovou ulicí jen o necelých osm milimetrů.
„Při zatěžovacích zkouškách se používají parní lokomotivy, protože jsou těžké a jejich zatížení je oproti moderním vozidlům rovnoměrně rozloženo na mnoho náprav.
Právě takový způsob zatížení se blíží teoretickým zatěžovacím schématům, na která jsou mosty navrhované,“ vysvětloval Tomáš Wangler z Metrostavu.
Pokud zkoušky všech tří plzeňských mostů, které jsou součástí železničního koridoru Plzeň -Rokycany - Praha, dopadnou dobře, už v pátek odpoledne bude plně obnoven dvojkolejný provoz v celém úseku mezi Plzní a Rokycany.
Na mosty vyjely jako zátěž parní lokomotivy
27. 7. 2016
zdroj: Mladá fronta DNES Kraj Plzeňský (pek)
Napsali o nás