Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8
  • Úvod
  • Pro média
  • Cyklistický maraton trvající 111 hodin pojedou zdraví lidé i ti s hendikepem

Cyklistický maraton trvající 111 hodin pojedou zdraví lidé i ti s hendikepem

1. 8. 2016
zdroj: Pardubický deník sport Pardubicko (kk)
Napsali o nás
Pardubice – Dnes startuje už čtvrtý ročník cyklistického závodu 111 hodin. Cílem Metrostav cyklo maratonu je ukázat, že bez ohledu na to, zda lidé mají nějaký hendikep či ne, mohou společně tvořit jeden fungující tým, který má šanci obstát i v podmínkách extrémního závodu. 2222 KILOMETRŮ ZA 111 HODIN Maraton se jede štafetově. Čtyřčlenné či osmičlenné týmy mají za úkol v limitu 111 hodin na kolech ujet 2222 kilometrů po České a Slovenské republice. Závod startuje dnes u Pražského hradu a končí 6. srpna na Vítězném náměstí v Praze. Nejzazším bodem, kam cyklisté dojedou, bude Bratislavský hrad na Slovensku. Z Pardubického kraje pojede maraton tým s názvem FitKoloběh. Složen bude ze čtyř hendikepovaných jezdců, z nichž jeden pojede na tricyklu a tři vozíčkáři na handbiku. Zbytek týmu je tvořen zdravými cyklisty. POPRVÉ ZÁVOD POJEDE I KOLOBĚŽKA „Jako první tým v historii celého závodu také pojedeme část trasy na koloběžce,“ sdělila organizátorka týmu FitKoloběh Renata Kašparová, která na zmíněné koloběžce pojede. Každý z týmů musí mít patrona, pro kterého závod pojede a který se teprve učí žít se svým postižením. FitKoloběh má patrony dva. Jsou jimi muzikant a bývalý starosta Chrasti Tomáš Vágenknecht, který je rok po autonehodě, a Jana Flechtnerová, která trpí vrozenou chorobou C-M-T. Ta způsobuje postupné ochabování svalstva a odumírání periferních nervů. FRANTIŠEK VLČEK POJEDE NA TRICYKLU Jedním z hendikepovaných cyklistů je i František Vlček (na snímku), který závod pojede na tricyklu. „Rád bych navázal nová přátelství a kontakty. Tento maraton je adrenalin a zábava, ale především je to velká dřina,“ vysvětlil svou motivaci pro zapojení do závodu František Vlček, který se maratonu účastnil už před dvěma lety. Na srpnový závod se snažil trénovat denně na cyklostezkách a silnicích v okolí Pardubic. Jeden trénink v průměru čítal od dvaceti do čtyřiceti kilometrů. „Před dvěma lety jeden z cyklistů najel více kilometrů, než měl, a poté jsem ho musel vystřídat, takže na mě vyšel kopec, přestože mi slíbili, že pojedu roviny. Doufám, že letos na mě žádný kopec čekat nebude,“ uvedl s úsměvem František Vlček. 29 PRŮJEZDNÍCH BODŮ, 14 KRAJŮ Každý z týmů musí projet devětadvaceti průjezdními body ve všech čtrnácti krajích České republiky, které budou letos také propojené s olympijskými hrami v Riu. Trasu si však každý tým sestavuje sám, stejně jako štafetové rozložení jezdců. František Vlček doufá, že se týmu povede splnit časový limit, nikdo se nezraní a že bude hezké počasí, která vytváří polovinu závodní atmosféry.

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav