Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8

Práce na dálnici mají skončit už za dva týdny

30. 8. 2016
zdroj: Vyškovský deník Vyškovsko - Vyškovské léto ALENA GRYCOVÁ
Napsali o nás
Rekonstrukce silnice u Slavkova u Brna skončila. Práce na I/54 však pokračují. A potrvají do konce října. O něco dřív oproti plánu se obnoví provoz na D1. Vyškovsko – Když před několika týdny startovala rekonstrukce silnice I/54 mezi Slavkovem u Brna a Nížkovicemi, město tvrdilo, že práce, které omezí provoz právě u Slavkova, skončí nejpozději poslední prázdninový den. Termín dodavatel nejen dodržel, ale o několik dní uspíšil. Dřív nejspíš skončí i rekonstrukce dálnice D1 u Vyškova. Co se týká silnice I/54, úsek přes Slavkov po křižovatku na Vážany nad Litavou už firma dokončila. „Aktuálně se jezdí bez omezení v obou směrech. Podle našich informací firma stále dodržuje termín a práce probíhají bez komplikací,“ sdělila mluvčí města Veronika Slámová. Nyní dělníci pokračují dál směrem od Vážan na Nížkovice. Úsek má být hotový do konce října. „Pořád tak platí objížďka na Kobeřice u Brna. Směrem z Brna se také stále jezdí do Bučovic přes Marefy a Ždánice. Na I/54 se řidiči znovu napojí u Archlebova,“ řekla Slámová. Po objížďce jezdí jak osobní, tak i nákladní auta. A přestože se třeba k místostarostovi Kobeřic Petru Harvánkovi stížnosti od lidí na zvýšenou dopravní zátěž nedonesly, jak poznamenal starosta Roman Hanák, jsou to právě kamiony, kdo ve vesnici působí komplikace. „Když se s nákladním autem potká osobní, těžko se vyhýbají. Kobeřice jsou plné zákrut, a tak jezdí po obrubnících, které vyvalují, a po zelených pásech,“ podotkl Hanák. Ve Slavkově se pak uzavírka podle Slámové obešla bez výraznějších komplikací. Policisté prý rozdali jen několik pokut řidičům, kteří vjížděli do zákazu. „Situaci napomohlo, že jsme vyjednali, aby firma jako první udělala úsek přes Slavkov. Místní tak mohli s auty zajíždět k domovům už koncem července,“ popsala. O několik týdnů dřív než rekonstrukce silnice I/54 skončí práce na dálnici D1. Stavba za téměř dvě stě čtyřicet milionů bez daně pokračuje podle jejího zhotovitele Metrostavu v souladu s plánem. „Nyní je v režimu předčasného užívání. Jsou uzavřené oba rychlé pruhy, rychlost je snížená na osmdesát kilometrů v hodině,“ sdělil mluvčí podniku Vojtěch Kostiha s tím, že dělníci aktuálně pracují na druhé etapě stavby. Staveniště by pak Metrostav měl opustit o týden dřív, než plánoval. „Konec prací předpokládáme už za dva týdny,“ vzkázal mluvčí. Jak podotkl, o komplikace při rekonstrukci nebyla nouze. „Nicméně se jednalo spíš o drobnosti,“ dodal s tím, že došlo i na neočekávanou situaci. „Provoz byl vedený jedním pruhem a kamionu, který jel od Brna na Ostravu, začal hořet návěs. Kolona narůstala a k požáru se nebylo možné dostat. Oheň se rychle šířil, proto zasáhli naši spolupracovníci, kteří zrovna opodál pracovali s kropicím vozem. A požár velmi rychle uhasili,“ vzpomněl Kostiha. Drobná omezení pak čekají řidiče i ve Vyškově. Například v Dědicích se už několik měsíců postupně opravuje plynovod. A to za částečných uzavírek, kdy v jednotlivých úsecích dopravu řídí semafory. „Postupně se dostane na všechny ulice. Určitě tak omezení ještě nějakou dobu potrvá,“ zmínil vedoucí vyškovského odboru dopravy Petr Buchta. Naopak v Nádražní ulici to vypadá, že práce na rekonstrukci vodovodu skončí co nevidět. „Ulice se bude v budoucnu rekonstruovat celá, takže je třeba zajistit natažení nových sítí,“ vysvětlil Buchta. Od uzavírek a omezení si však v okresním městě řidiči neodpočinou ani v září. Hned v pondělí startuje rekonstrukce Hřbitovní a Cukrovarské ulice. „Silničáři také začali s pokládkou mikrokoberce na silnici mezi nemocnicí a Drnovicemi. A od 19. září je v plánu rekonstrukce kanalizace v Dvořákově ulici,“ doplnil Buchta.

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav