Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8

Tisíce zájemců zlákala cesta podzemím

11. 9. 2016
zdroj: Mladá fronta DNES Kraj Plzeňský (jis)
Napsali o nás
PLZEŇ Na deset tisíc lidí zlákal den otevřených dveří na stavbě nejdelšího železničního tunelu v Česku, mezi Plzní-Doubravkou a Kyšicemi. Gigantickou stavbu o délce 4150 metrů si v sobotu během pěti hodin prohlédlo dvakrát víc lidí než při první exkurzi letos v lednu. „Vysoká návštěvnost je dána největším tahákem, kterým byla možnost projít jedním ze dvou plánovaných tubusů, který je zatím hotový,“ uvedl ředitel výstavby firmy Metrostav Tomáš Kohout. Většina lidí prošla tubusem z Kyšic až na Doubravku, kde tunel vedle vrchu Chlum ústí. Na Doubravce měli organizátoři přichystaný jeden autobus, který vozil zájemce zpět do Kyšic, ale museli přivolat další dva autobusy, aby nápor zvládli. „Když je tunel v provozu, tak se tam člověk nedostane, vlak jím projede za minutu a těžko v něm něco uvidí, toto je jediná šance si ho prohlédnout,“ nastínil stavbyvedoucí Štefan Ivor další důvod, proč dorazilo tolik lidí. Během procházky si lidé mohli přečíst informace o stavbě. „Teď podcházíte pod Hlavní ulicí mezi Bukovcem a Újezdem, nad vámi je nadloží devět metrů,“ dověděli se například lidé na trase. Stavaři prozradili, kde je na trase tunelu největší nadloží. Je pod vrchem Chlum a má sílu 70 metrů. V tunelu byli i záchranáři. Ti byli nutní, protože z tunelu není žádný únikový východ. Ten bude vybudován až po dostavbě druhého, severního tubusu. Ten se s pomocí razicího štítu Viktoria, který byl také velkým prohlídkovým tahákem, začne stavět od poloviny října. První vlaky by tunelem měly projíždět na konci roku 2018.

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav