Tunelový komplex Blanka dopravě v Praze na řadě míst ulevil a technicky funguje velmi dobře. Nutné je ale dobudovat další dopravní stavby, které na Blanku navazují.
Tunelový komplex Blanka dopravě v Praze na řadě míst ulevil a technicky funguje velmi dobře. Nutné je ale dobudovat další dopravní stavby, které na Blanku navazují. Blanka byla zprovozněna v září loňského roku a Prahu vyšla na 43 miliard korun. Praha rovněž připravuje takzvaná návazná opatření na Blanku, která upraví dopravní systém na povrchu.
"Ukázalo se, že na řadě míst, jako jsou centrum Prahy nebo Letná a Praha 7, zprovoznění Blanky dopravě ulevilo. Na některých, pravda, způsobila potíže, například v Praze 6, ale ty se snažíme řešit," řekl náměstek primátorky Petr Dolínek.
Blanka podle Dolínka trpí tím, že není dokončen vnitřní ani vnější silniční okruh Prahy. "Blanka je sirotek, to se nám v průběhu roku také ukázalo a projevuje se to v momentě, kdy je tunel uzavřen a řidiči musejí jezdit po povrchu. Je třeba dokončit oba okruhy a další návazné stavby, blízko jsme například začátku výstavby Radlické radiály," řekl.
Právě kvůli uzavírkám tunelu, avšak nejen jim, město nyní chystá seznam takzvaných návazných opatření, kterými upraví dopravní režim na povrchu. Úpravy chce vedení metropole představit v následujících dnech. "V řešení je například změna režimu některých semaforů, a to i pro případ uzavírek Blanky," řekl Dolínek.
Technologicky je prý Blanka v pořádku. "Roční provoz ukázal, že až na jednu drobnost funguje technologicky dobře a chybovost a poruchovost jsou v podstatě nulové," řekl Dolínek. Potíž nastala v Blance v průběhu roku zatím pouze letos v březnu, kdy provoz zastavila chyba jednoho z čidel.
Rozporuplně vnímají Blanku naopak radnice dotčených městských částí. Zatímco Praha 1, 5 a 7 si zprovoznění tunelu pochvalují, Praha 6 Blanku označuje za "prokletí" - zhoršila totiž dopravní situaci například na Prašném mostě a Vítězném náměstí, kde výrazně přibylo aut. Praha 8 zase požaduje zahloubit do tunelu ulici V Holešovičkách, kterou auta jezdí z tunelu a do něj.
Tunelový komplex Blanka měří asi šest kilometrů a tvoří ho tři tunely, a to Bubenečský, Dejvický a Brusnický. Denně jimi jako celkem projede na 78 tisíc automobilů. Nejvytíženější je Dejvický tunel. Blanka vede z křižovatky Malovanka na Pelc-Tyrolku.
Dolínek: Blanka některým místům Prahy ulevila, je však sirotek
12. 9. 2016
zdroj: tyden.cz
Napsali o nás