Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8

Jižní železniční most v Plzni ustupuje novému

19. 2. 2018
zdroj: Mladá fronta DNES Kraj Plzeňský — Petr Ježek
Napsali o nás

PLZEŇ Velký jeřáb včera snesl jižní železniční most, po kterém vlaky jezdily na hlavním plzeňském nádraží od roku 1905. Do konce prázdnin místo něj vyroste větší železobetonový most.

            Přípravné práce na snášení mostu začaly už v minulém týdnu. Ve středu před 22. hodinou po mostě projel poslední z vlaků, vzápětí na most nastoupili dělníci. Nejprve demontovali troleje, pak začalo odstraňování kolejí. Jakmile byly pryč, dělníci začali připravovat konstrukci na postupné rozřezávání.

            Vedoucí projektu Petr Hanzal ze společnosti Metrostav řekl, že most tvořily tři samostatné konstrukce. Dvě dělníci na zemi rozřežou na kusy.

            „To se týká krajních konstrukcí. Středovou část si Správa železniční dopravní cesty odveze do svého skladu. Ta bude využitelná ještě pro nějaký další most,“ uvedl Petr Hanzal.

            Znovu použitelné části pak jeřáb naložil na kamiony. Konstrukce budou čekat na další využití ve skladu na okraji Plzně.

            Marek Illiaš ze Správy železniční dopravní cesty uvedl, že přestavba plzeňského uzlu je výjimečná.

            „Přestavba železničního uzlu Plzeň, jehož součástí je i obnova obou železničních mostů, byla zahájena v roce 2011. Kompletní dokončení díla, ojedinělého i celkovou výší investice přesahující šest miliard korun, očekáváme do roku 2022,“ shrnul Illiaš.

            Náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb řekl, že město Plzeň i kraj si pochvalují bezproblémový postup prací. „Koncem loňského roku jsme také podepsali smlouvu s vítězným sdružením, které zahájilo další část přestavby, konkrétně přesmyk domažlické tratě. Jedná se o třetí z celkového souboru pěti staveb plzeňského uzlu,“ uvedl Nejezchleb.

            Zatímco jeřáb postupně snášel na zem jednotlivé části železničního mostu, jen o pár metrů dál se už činily bagry. Tam, kde ještě v loňském roce stála budova skladu, začala rypadla nakládat zeminu na korby nákladních aut, která s ní hned odjížděla. „Nový most bude mít větší rozpětí, proto musíme zeminu odtěžit,“ vysvětlil vedoucí projektu Petr Hanzal. Podmínkou města Plzně je, aby se na přelomu srpna a září letošního roku otevřela pro dopravu rozšířená Mikulášská ulice pod oběma železničními mosty.

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav