Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8

Klenba nad nádražím se prodraží

3. 1. 2017
zdroj: E15 Praha Jan Šindelář
Napsali o nás
Čtyřicet milionů korun za vícepráce museli železničáři vydat jen v poslední době. Oprava přes sto let starého zastřešení nástupišť na pražském hlavním nádraží se prodraží. Důvodem je rez, která nahlodala ocelovou konstrukci z počátku minulého století v mnohem větší míře, než předpokládal projekt. „Největší poškození připadlo na severní část haly, kde byla nutná celková výměna vazeb. Jde o největší finanční navýšení celkových nákladů,“ uvedla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová. Jen v poslední době zadali železničáři dodatečné práce za téměř 40 milionů korun, prozatímní celková cena se tak vyšplhala na 574 milionů. Navýšení jde na vrub i renovace a výroby nových fasádních rámů, které po otryskání a vysklení nedržely tvar, nebo obnovy historického zábradlí. „Materiál zábradlí nelze svářet, je nutné jednotlivé prvky, popraskané či s vyšším korozním úbytkem, vyrobit nové,“ doplnila Šubová. Podle ní by nicméně dělníci měli stihnout opravu včas. Rekonstrukce začala počátkem loňského roku, její dokončení se očekává letos na podzim. Stavbu provádí konsorcium Metrostav -Prominecom po etapách, neboť je třeba zachovat na nádraží vlakový provoz. Kapacita nádraží je stavbou omezena, některé vlaky tak musejí zajíždět až na nádraží Holešovice. Historická konstrukce prochází opravou vůbec poprvé, pouze v osmdesátých letech byla znovu natřena. Zahájení prací zkomplikovala i skutečnost, že se nepodařilo dohledat původní dokumentaci. Historická příjezdová hala v datech • Typ konstrukce: dvoulodní oblouková ocelová konstrukce • Rozměry zastřešeného prostoru: 233,2 × 76,2 m • Zastavěná plocha: 17 770 m2 • Rozpětí oblouků: 33,3 m • Výška oblouku: 18 m Pramen Metrostav

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav