Modernizace uzlu Plzeň, který je součástí III. národního tranzitního železničního koridoru, byla rozdělena na několik samostatných částí. Stavba Uzel Plzeň, 2. stavba – přestavba osobního nádraží, včetně mostů Mikulášská navazuje na dvě předchozí akce. V rámci stavby Průjezd uzlem Plzeň ve směru III. TŽK byla modernizována železniční trať mezi hlavním nádražím a stanicí Plzeň-Jižní předměstí, která byla rovněž rekonstruována. Součástí následné stavby Uzel Plzeň, 1. stavba – přestavba pražského zhlaví byla modernizace východní části plzeňského hlavního nádraží, především 1., 2., 4. a částečně i 3. nástupiště.
„Cílem právě zahajované stavby je maximální zvýšení průjezdné rychlosti uzlem Plzeň až na 80 km/h. Přinese též zjednodušení přístupu a zajištění komfortu cestujících, protože všechna nástupiště i přístupy na ně budou vybaveny výtahy umožňujícími pobyt osob s omezenou schopností pohybu a orientace,“ sdělil obchodní ředitel Metrostavu Milan Veselský.
STAVBA V ŽELEZNIČNÍM UZLU PLZEŇ
13. 2. 2017
zdroj: Stavitel Události
Napsali o nás