Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8

Stavbu tunelu přibližuje zájemcům infocentrum

28. 3. 2017
zdroj: Mladá fronta DNES str. 60 Příloha - Náš kraj
Napsali o nás
Z budoucího nejdelšího železničního tunelu v republice mezi Kyšicemi a Plzní jsou vyražené tři čtvrtiny. Po 4150 metrech v podzemí se razicí štít pojmenovaný Viktorie poprvé objevil u plzeňského tunelového portálu loni v červnu, po 16 měsících v podzemí. Jižní tubus je proražený, ze severního chybí necelé dva kilometry. Jak tvrdý je spilit, se kterým si musí stroj poradit v posledním více než kilometru v bývalé sopce Chlum? Jak vůbec vypadá tento kámen? V jakém stavu jsou drapáky a kotouče z hlavy stroje, když technici řeknou, že už jsou tupé? To vše je k vidění v informačním centru výstavby tunelu v bráně průmyslového areálu IPPE Dýšina. Vojtěch Kostiha z Metrostavu řekl, že běžně je infocentrum otevřené jednou za dva týdny. „V každém lichém týdnu ve středu je otevřené od 15 do 17 hodin. Samozřejmě je přístupné i při mimořádných akcích, jako jsou dny otevřených dveří stavby tunelu, nebo když si skupiny včetně škol prohlídku objednají dopředu,“ řekl Vojtěch Kostiha. Podle lidí, kteří zajišťují provoz infocentra, se přijde každou lichou středu někdo informovat o tom, kolik metrů z tunelu je právě vyraženo, podívat se, kudy přesně tunel vede nebo jak hluboko pod zemí je tubus. „Než otevřeme infocentrum, jezdíme přímo na stavbu, abychom měli nejaktuálnější informace o vyražené délce tubusu. Chodí sem často lidé z okolí, v sezoně se zastaví i cyklisté. K vidění je velký model razicího štítu, vzorky hornin ze sond i ražby a také opotřebené řezné nástroje. Zájemcům pouštíme filmy, jak naše firmy razí tunely v České republice, ale i v zahraničí,“ vysvětlil jeden z pracovníků infocentra. Budoucí nejdelší železniční tunel mezi Kyšicemi a Plzní za téměř dvě miliardy korun zkrátí o šest kilometrů trať mezi Plzní a Rokycany. Při jízdě tunelem se zkrátí cesta mezi oběma městy asi o devět minut. Stavbaři chtějí letos dokončit ražbu severního tubusu, první vlaky by tunelem měly projet v prosinci příštího roku.

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav