PLZEŇ Stavbaři začali před plzeňským hlavním vlakovým nádražím demontovat ocelovou konstrukci 109 let starého severního mostu přes Mikulášskou ulici.
Včera dopoledne uvolnili první ze šesti dílů ocelové konstrukce a po poledni ho snesl jeden z největších kolových jeřábů s nosností 500 tun. První, trojúhelníkový a nejtěžší kus mostu, jímž stavbaři demolici zahájili, váží až 90 tun. Most rozdělili dělníci autogenem a poté ho rozstříhali hydraulickými nůžkami připevněnými na bagru.
Demolice mostů a vybudování dvou nových je hlavní částí třetí etapy modernizace stanice Plzeň, která si vyžádá 950 milionů korun.
V noci na pátek přestaly pod rozebíraným mostem jezdit tramvaje a specializovaná firma tam připravila velký jeřáb, s jehož pomocí jednotlivé mostní díly odstraňuje. „Předpokládáme, že poslední díl konstrukce mostu jeřáb snese v sobotu 22. dubna. Pokud nenastane nějaká nepředvídatelná komplikace, demontáž by mohla být až o dva dny rychlejší,“ uvedl mluvčí Metrostavu Vojtěch Kostiha.
Kvůli rozebírání desítky let staré konstrukce museli stavbaři úplně zastavit provoz tramvají pod mostem a demontovat troleje. „Stejně jako při předchozích výlukách, mezi náměstím Republiky a Mikulášským náměstím jezdí autobusy náhradní dopravy. Systém je shodný jako při předchozích dvou výlukách,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Kateřina Fránová.
To znamená, že do 24. dubna jezdí tramvaje z Bolevce a Skvrňan jen na náměstí Republiky. Tam cestující přesedají na náhradní autobusy. Ve stanici Mikulášské náměstí opět přestoupí na tramvaje na Slovany nebo Světovar.
V Plzni začalo rozebírání nádražního mostu
14. 4. 2017
zdroj: Mladá fronta DNES Kraj Plzeňský (pek, ČTK)
Napsali o nás