Zvuky vrtaček a kladiv na pražském hlavním nádraží brzy skončí. „Oprava zastřešení je v závěrečné fázi, nyní dokončují pouze práce nad prvním nástupištěm na přístřešku k Fantově budově,“ prozradil Blesku stavbyvedoucí firmy Metrostav Jan Krajdl. Nyní už opět můžeme vidět na nádraží nad hlavami nebe. Dříve bylo sklo totiž začmouzené od parních lokomotiv. Střecha by měla být kompletně hotová do konce listopadu.
Poprvé za sto let
Více než stoletá střecha za celou svou existenci prochází první opravou. Ta začala už počátkem roku 2015. „Rekonstrukce byla nutná z důvodu korozního poškození nosných prvků a nezbytnosti výměny zasklení, které již bylo za hranou životnosti,“ řekl stavbyvedoucí.
***
590 milionů. Na tolik vyjde rekonstrukce střechy hlavního nádraží.
Co se rekonstruovalo Vyměněno bylo kompletní plechové zastřešení skruženými plechy, veškeré skleněné prvky střech, opraveny a repasovány nosné prvky konstrukce, lávky, rámy zasklení, zábradlí. A provedena protikorozní ochrana konstrukcí.