Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8

Most prověřila Šlechtična a jeřáby

4. 12. 2017
zdroj: Plzeňský deník Region - zpravodajství PAVEL KORELUS
Napsali o nás

První vlaky mají na novou plzeňskou stavbu vjet v sobotu.

Plzeň – Lokomotiva 475.1 Šlechtična vypustí do vzduchu plného sněhových vloček oblak páry a začne couvat směrem od hlavního nádraží. Proti ní, ale už na druhé koleji a bez dobové elegance se rozjíždí souprava dvou drážních jeřábů EDK 300/5. A tak to pokračuje celý den od deseti hodin dopoledne do sedmi večer.

            Obě soupravy váží 450 tun a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) jimi včera testovala nový 46metrový most přes Mikulášskou ulici. „Lokomotivy projíždějí určitými kontrolními body a naši lidé hlídají, jestli se most nehýbá nebo neprověšuje víc, než dovoluje tolerance,“ vysvětlil mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

            Po úspěšné zátěžové zkoušce má následovat kolaudace mostu a v sobotu na něj vjedou první vlaky.

Zároveň začnou přípravy na demolici druhého mostu.

„Snášet ho budeme příští rok na začátku března, už od 15. března začne výluka kvůli přípravným pracím,“ doplnil technický dozor stavby Martin Kraus.

            Stavba druhého – jižního mostu bude rychlejší. Severní stavbaři zbourali na jaře a hotový je v prosinci, druhý zbourají také na jaře, ale otevřou už v srpnu.

„Bude to diametrálně jiná konstrukce. Tato je předepjatá železobetonová, kdežto u druhého mostu jsou zabetonované nosníky,“ uvedl za Metrostav zástupce ředitele Petr Hanzal a dodal, že společnost bude příští rok kromě mostu u nádraží budovat ještě dva podchody.

            Plzeňská stavba, během níž se narazilo například na nevybuchlou bombu z druhé světové války či na starou opěru mostu, podle Hanzala není úplně běžná. „Dělat most uprostřed města má svoje specifika. Když jsem viděl, kolik videí na YouTube a kolik fotek stavbě různí nadšenci věnovali, je to na jednu stranu hezká prezentace, ale na druhou stranu je to pro nás závazek; například musíme o to více dbát na bezpečnost,“ dodal.

            Jeho slova ostatně potvrzoval velký zájem o včerejší zkoušku. Lidé ji sledovali nejen z nádraží, ale i z blízkých zastávek MHD. „Já fotím pro vlastní webové stránky Vlaky Plzeňského kraje i pro Iron Monument Club,“ říkal Robert Šesták, který dění na mostě pečlivě dokumentoval.

            Stavba obou mostů má stát miliardu korun, je součástí modernizace plzeňského železničního uzlu a kromě podchodů k ní patří ještě proměna zbývajících nástupišť. Modernizaci má zakončit generální oprava budovy nádraží, která by mohla začít už příští rok.

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav