Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8
  • Úvod
  • Pro média
  • Vlaky z Prahy do Plzně zrychlí. Budou rychlejší než autobusy

Vlaky z Prahy do Plzně zrychlí. Budou rychlejší než autobusy

26. 9. 2017
zdroj: tyden.cz Doprava
Napsali o nás

Rychlíky mezi Plzní a Prahou budou od prosince příštího roku zvládat cestu zhruba za jednu hodinu a 20 minut. Budou tak rychlejší než cesta autobusem z Plzně na nádraží Praha-Florenc i z Plzně na pražský Zličín a dále metrem do centra.

Rychlíky mezi Plzní a Prahou budou od prosince příštího roku zvládat cestu zhruba za jednu hodinu a 20 minut. Budou tak rychlejší než cesta autobusem z Plzně na nádraží Praha-Florenc i z Plzně na pražský Zličín a dále metrem do centra. Doba jízdy se zkrátí až o 15 minut díky nové trati mezi Rokycany a Plzní, která bude hotová do konce příštího roku. Po roce 2022 by se měl modernizovat poslední úsek mezi pražským Smíchovem a Berounem, čímž se jízda zkrátí pod hodinu, řekl Milan Majer ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

 

Další části třetího železničního koridoru z Plzně do Prahy už jsou hotové. "Na každém dokončeném úseku se ušetřily nějaké minuty a nyní se už ta úspora dělá zhruba půl hodiny, což je hodně," uvedl Majer. Do prosince 2018 bude hotová nová trať Rokycany - Plzeň za pět miliard korun. Její součástí je železniční tunel u Ejpovic, který je se 4,1 kilometru nejdelší v ČR a má se jím jezdit rychlostí až 200 kilometrů za hodinu.

 

Nová trať z Rokycan do Plzně bude o šest kilometrů kratší než současná a bude měřit 14 kilometrů. "U rychlíků se jízdní doba zkrátí až o 12 minut (ze současných 20 minut), u osobáků do osmi minut," uvedl Majer. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) dokonce v květnu u ejpovického tunelu uvedl, že zkrácení bude až 15 minut.

 

Na trati Plzeň - Praha zatím podle Majera chybí berounský tunel. Pokud se ho podaří vybudovat, tak bude doba jízdy pod jednu hodinu. Projekt až dvacetikilometrového tunelu byl dlouho odložený a nyní opět dostává zelenou. "Bohužel se ale opět začíná od začátku, takže se o něm mluví v dlouhodobém výhledu po roce 2022," uvedl.

 

"Pokud chceme tuto trať opravdu zrychlit, a počítáme s tím, že by měla být i v rámci rychlých spojení v ČR, tak se do toho musíme pustit poměrně rychle," uvedl Ťok v květnu. Tunely podporuje, podle něj není důvod se těchto staveb bát. "Neumím si představit, že bychom měli rychlovlak, který pojede údolím Berounky," uvedl.

 

Šéf SŽDC Pavel Surý uvedl, že nová trasa Beroun - Praha by mohla být hotová do deseti let. Cesta z Prahy do Plzně by se pak dostala pod 45 minut. Stát i na tuto stavbu počítá s penězi z Evropské unie. "Nebudou v té (současné) velikosti, ale určitě budou. Pokud ne, tak bude možnost využít třeba PPP projekt nebo spojeného financování, které dnes EU nazývá blending, tedy využití soukromých peněz," uvedl.

 

Současná trasa u Berounky bude po výstavbě nového úseku dále fungovat pro regionální a pomalejší nákladní dopravu.

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav