Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8

Podzemní cesta pro železnici je proražená

8. 10. 2017
zdroj: Mladá fronta DNES Kraj Plzeňský (ned, ČTK)
Napsali o nás

PLZEŇ A teď ještě koleje, po kterých na konci příští roku projede nejdelším železničním tunelem v Česku první vlak. Stavbaři po roce před zraky stovek lidí v sobotu dokončili ražbu druhého - severního -tubusu tunelu, který vede pod kopcem Chlumem na okraji Plzně. Trasa podzemím zkrátí železniční cestu mezi Plzní a Rokycany o šest kilometrů. Samotný tunel je dlouhý zhruba čtyři kilometry.

            První jižní tubus se razil 16 měsíců - do loňského června. Celkové náklady na stavbu se mají podle dosavadních odhadů pohybovat kolem pěti miliard korun. To je zhruba o miliardu víc, než se předpokládalo. Po zkušenostech z jižního tubusu ražba severního proběhla bez větších problémů. „Jediné, co nás potrápilo, byla spousta spodní vody,“ řekl vedoucí ražeb společnosti Metrostav Štefan Ivor. Postup při ražbě druhého tubusu nicméně zpomalila tvrdá hornina. „Nepočítali jsme, že tam budou spility. Objevily se, i když v jižním tunelu nebyly,“ řekl Ivor. Stavební práce pokračují budováním spojovacích chodeb obou částí tunelu. Pak se bude pokládat dno a na něj chodníky a železniční svršek.

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav