Ředitelství silnic a dálnic přitom cenu odhadlo o přesně dvě miliardy korun vyšší. Oproti projektové ceně tak stavební firmy slevily o 40%. Vyplývá to ze zápisu z otevírání nabídek, který má server Zdopravy.cz k dispozici.
Pokračuje tak velké zlevňování ze strany stavebních firem, které může podle řady lidí v oboru vést ke krachům některých společností.
Ze třinácti firem a sdružení, které se kvalifikovaly do druhého kola, podalo nabídku nakonec 7 uchazečů. Na druhém místě podle ceny je italsko – turecké sdružení firem Astaldi a IC Ictas Insaat Sanay ve Ticaret, které požadovalo za výstavbu 3,065 miliardy korun. Třetí je s cenou 3,231 miliardy korun sdružení firem Metrostav, Eurovia a Swietelsky. Nejvyšší cenu, 4,4 miliardy korun, nabídly slovenský Doprastav.
Úsek Časy – Ostrov je největší dálniční zakázkou za posledních osm let, jde o část chystaného pokračování dálnice D35, která spojí Hradec Králové s Olomoucí. Na 13,5 kilometrech bude celkem 14 mostů, čtyři silniční nadjezdy. Součástí bude i mimoúrovňová křižovatka v Dašicích. Projekt počítá s dálnicí širokou 25,5 metrů. Za Ostrovem má být silnice napojena provizorně na silnici I/17, aby doprava neprojížděla obcí. Součástí stavby je i přemostění železničního koridoru z Prahy do České Třebové.