Stavba je rozdělena na dva úseky, protože se uprostřed trasy nachází MÚK Příbor-západ, která byla zhotovena v předstihu v rámci výstavby obchvatu města Příbor.
„Přebudování silnice na dálnici je náročné zejména kvůli koordinaci 147 stavebních objektů. Při práci jsme povinni zachovat provoz na I/48 v režimu 1+1, což znamená, že prvně musíme rozšířit silniční těleso a vybudovat vozovku na jedné polovině budoucí dálnice včetně výstavby nových mostů. Pak na hotovou polovinu převedeme provoz a začneme pracovat na druhé,“ popisuje Ing. Jiří Capil, který letos v únoru převzal vedení projektu.
Zakázka předpokládá maximální využití zemního tělesa silnice I/48, přesto musí stavbaři provést mohutné výkopy a násypy. Výstavba nové komunikace si vyžádá také přeložky inženýrských sítí – pěti vodohospodářských, 51 elektro a osmi plynovodů. Staré silniční mosty nahradí dvě mostní konstrukce samostatné pro každý jízdní směr.
Divize 4 využije na stavbě vlastní kapacity
Každý člen sdružení odpovídá za provedení konkrétních objektů nebo jejich částí. Pro divizi 4 to znamená provést hlavní trasu, postavit šest dálničních mostů, šest km dálniční kanalizace a tři km protihlukových stěn. „Aktuálně máme dokončeny přeložky inženýrských sítí. Provádíme demolici nepojížděné části starých mostů (foto č. 1 a 2), pracujeme na výstavbě nových, stavíme obslužné komunikace podél budoucí dálnice a zahajujeme zemní práce. Mosty staví náš provoz pod vedením Ing. Martina Slováka. Část zemních prací a kanalizace dostal na starost provoz zemních prací divize 4. Kolegové ze střediska asfaltových vozovek položí mechanicky zpevněné kamenivo a vozovkové vrstvy. Středisko betonových vozovek provede nakonec cementobetonový kryt dálnice s využitím mobilní betonárny Metrostavu,“ uzavřel Ing. Capil.