Stavba navazuje u TJ Meteor na cyklostezku, která dnes vede po pravém břehu Vltavy. Pro pěší a cyklisty se tak více otevře i levý břeh řeky. Podle starosty Plané Tomáše Pintéra už nyní vedou od obce k lávce komunikace, které byly v minulém roce postaveny díky Státnímu pozemkovému fondu. Takže bude možné dostat se až do Plané.
Lávka je důležitá i do budoucna pro napojení dalších obcí na město. „Do centra Českých Budějovic se tak na kole dostanou i lidé z Boršova nad Vltavou a Homolí,“ říká Petr Holický s tím, že by to napříště mohlo omezit i automobilovou zátěž ve městě.
Zajímavostí vznikající lávky je velký výškový rozdíl, který bylo třeba při spojení břehů Vltavy překonat. Délka přemostění činí 39 metrů, ale v rámci levé rampy je vložen další mostní objekt o délce 17 metrů. Pomůže pěším a cyklistům, aby se snáze od Plané dostali na lávku. Hlavní ocelová mostní konstrukce se na své místo osazovala jeřábem o nosnosti 500 tun a za pomoci podpůrných ocelových pilířů v řece. Stavbu provádí firma Metrostav. Jak říká tiskový mluvčí firmy Vojtěch Kostiha, byl při stavbě složitý například návoz velkých jeřábů nebo předem hotových částí mostu k řece (ty vznikaly v Horních Počernicích). Musel být zesílen i mostek na jedné z komunikací od Plané, aby vůbec unesl velké jeřáby.
***
Kámen a dlažba
Břehy v okolí opěr a ramp nové lávky budou zpevněny kamennou rovnaninou. Vrchní vrstva lávky bude ze speciální pochozí izolace, povrchy nájezdových ramp z betonové dlažby a živice.